onsdag 11 februari 2009

Tvärstopp!

Vilken strulig morgon det blev här idag. Datorn hade bestämt sig för att nu ville den inte vara med alls och jag skulle minsann inte komma här och komma. Punkt, slut!

Det tog några timmar att få den medgörlig igen, men efter lite pul och plock och pillande här och där så bestämde sig datorn för att: "Ok då. Vi kör väl några varv till eftersom du inte ger upp" och så var friden återställd.

Det är jobbigt när saker och ting inte fungerar och man inte vet vad det beror på. Hade väl mina aningar, men att det var så enkelt som att en ruta i systemet inte var ikryssad kunde jag ju inte drömma om. Och felet var förståss mitt. Jag hade kryssat i rutan men missat Aktiveringsknappen och därför så avmarkerade Windows rutan själv. Och så var det med det. Tog, som sagt, en stund att komma på det. *suck*

Men nu är vi tillbaka på banan igen och nu kan här bloggas på nytt. Och det här lilla strulet genererade ju ett blogginlägg och det får vi väl vara tacksamma för. :)

Nu måste jag ner i källaren och pytsa i lite mer bricketter så huset tinar upp. Det var svinkallt här igår kväll; -20. Brrr!

Visst är det roligt att elda, Cilla? Speciellt på morgnarna! hehe


intressant.se

Inga kommentarer: