söndag 8 februari 2009

Insnöad planering

Idag skulle det ha hänt en hel del - och det gjorde det förvisso, men inte på det vis som jag hade planerat det. Tänk vad en natts snöande kan ställa till det!

Jag hade tänkt att dagen skulle fyllas av idel körverksamhet i olika former. Först skulle jag uppträda med Missionskyrkans kör i gudstjänsten på förmiddagen, och därifrån skulle jag smidigt susa iväg till Tuna för att öva med Stora Tuna Cantores.

Av detta fina upplägg gick endast 50% att genomföra. Gudstjänsten gick som planerat men det blir ingen övning med Cantores för min del - och detta beror på snöandet. Sambon vill inte ta ut bilen och skjutsa mig till övningen, vilket jag förstår fullt och fast. Det var inte kul att åka in till gudstjänsten idag; bilen for hit och dit på vägen när jag blev skjutsad in av en av körmedlemmarna. Och jag kände direkt att jag inte vill att sambon skall skjutsa mig till Tuna sedan. Insåg att det var ett klokt beslut att hålla sig hemma.

Ganska så skönt också om jag skall vara helt ärlig. Räcker så bra med en stor aktivitet per dag. Man känner inte hur tufft det faktiskt är när man är mitt uppe i musicerandet med kören för det är så fantastiskt roligt; tröttheten kommer efteråt. Men jag är så glad och tacksam att jag har fått möjligheten att leda den här kören för det är så kul, och det blir bara roligare och roligare för varje gång. Det är faktiskt mycket roligare att leda en kör än att sjunga i en själv. :)

Men nu kan jag se fram mot en lugn och skön eftermiddag tillsammans med Sambon. Får se om vi hittar på något trevligt. Vi skall väl i alla fall gå och handla tillsammans - alltid något. *ler*






Läs även andra bloggares åsikter om ,



intressant.se

Inga kommentarer: