tisdag 20 maj 2008

En ny dag...

Idag var det inte roligt att vakna. Hade ont bak i nacken, och när jag får ont där så strålar det upp i huvudet så det känns nästan mer som huvudvärk än nackverk. Inte kul!

Det blev dock genast bättre när jag masade mig upp ur bingen; nu låter det som att jag var halvt döende här men så illa var det ju inte. När jag väl fått i mig två koppar kaffe och några Ipren så var det fart på gubben igen, och tur är väl det med tanke på hur dagens program ser ut...

6 juni skall jag sjunga på ett bröllop tillsammans med en kompis och vi skall repa inför det kl. 15.00 idag. När det är färdigt så skall jag repa tillsammans med mitt band inför helgen i Stockholm. 16.00 skall vi börja och som tur är skall vi öva på samma ställe som "bröllopskompisen" och jag, så jag behöver inte flytta på mig. När vi är färdigrepade runt 18.00 är det bara att galoppera iväg för att ha musikalrep fram till 21.00 - så det blir en intensiv, men rolig kväll.

Men nu kom jag just på att jag inte har en aning om hur jag skall komma hem efter allt övande! *skrattar* Min sambo jobbar ju kväll och kan inte hämta mig, och jag kan inte fråga någon ur ensemblen för det är ingen av dem som kör bil. Så nu har jag något att fundera på. Jag skall bli skjutsad in till stan av sambon; undrar om vi kan ta med min cykel då? Då kan jag ta mig hem själv. Det måste nog bli så. Jag hoppas att det, någorlunda, fina vädret håller i sig och att det inte blåser alltför mycket. Då kan det bli en fin tur hem.

Har ju lovat att berätta vidare om mitt mailkonto, och nu på morgonen satte jag mig vid datorn och provade att mata in mina kontouppgifter för att se om kontot hade kommit igång igen.


Det hade det inte!!!


Den glada flickan på Telia Kundtjänst var lite för optimistisk i fredags när hon lovade att det skulle fungera fr o m idag. Så nu blir det väl en ny sväng med dem idag för att försöka få igång eländet igen. Vad hopplöst det känns när de säger att: "Nu har jag satt igång det, och det kommer funka fr o m måndag" och så gör det inte det! Då undrar man ju om de ens har försökt sätta igång det, eller om de bara säger så för att bli av med en, då de inte själva vet hur de skall få fart på det. De kanske hoppas på att kontot skall starta upp sig självt igen!

Nåja, det blir nog några fler blogginlägg om det här framöver innan den här historien är ur världen. Men det är ju bra i och för sig. Då har jag ju någonting att skriva om. Ingenting ont som inte har något gott med sig.

Inga kommentarer: