onsdag 21 maj 2008

Vilken härlig dag!!!

Åh, vilken härlig dag det blev igår! Trots att den började lite segt så blev det ett ordentligt uppsving sedan.

Vid 14.30-tiden så åkte jag in till stan tillsammans med min sambo som släppte av mig vid Kupolen. Väl där gick jag och tog ut pengar för att sedan knalla in i en av spelbutikerna för att handla lite. Mitt och sambons spel tog ju slut häromkvällen och nu var det dags att kolla in om det fanns något nytt som vi kunde sätta tänderna i. Efter att ha tittat runt lite så bestämde jag mig för två stycken som såg ut att passa oss.

När jag kom ut igen så stod regnet som spön i backen. Det riktigt haglade, men som tur var så var det bara en skur och jag kunde snart promenera iväg upp till Missionskyrkan där jag skulle träffa Maria. Jag var i god tid och satte mig och övade lite medan jag väntade. Så småningom kom Maria i alla fall och vi provade att sjunga igenom sången som vi skall framföra på bröllopet 6 juni. Den satt som en smäck direkt utan problem. Medan vi övade kände jag att det skulle ju vara perfekt om Rosali, som är med i mitt band, kunde vara med och spela tvärflöjt vilket Maria också tyckte var en bra idé. Vi använde resten av tiden till att se över ett program som vi skall framföra på Gullnäs i Falun längre fram i sommar.

När en timme hade förflutit öppnades dörren och två fjärdedelar av mitt band kom inklivande. Det var Rosali och Per och de började plocka fram instrument och noter medan jag och Maria sjöng färdigt sången vi höll på med. Vi passade sedan på att fråga Rosali om hon kunde vara med och spela på vigseln vilket hon trodde att hon kunde. Härligt; det kommer att bli jättefint!
När Maria hade gått körde vi igenom det vi kände att vi behövde öva på inför spelningen i Stockholm på lördag, och det gick jättebra. Vi var verkligen effektiva och hann med allt det som vi ville träna på. Det är lätt att flumma ur när man övar men den här gången var vi verkligen koncentrerade.

17.30 bröt jag upp för att hinna med lite middag innan det var dags att skena iväg till dagens sista rep med musikalen. Jag har inte berättat tidigare här att jag är sångansvarig på Borlänge Musikteaters uppsättning av "Grease" 2008 och nu var det dags för ett tretimmars-rep med allt vad det innebär. Borde varit ganska trött efter två och en halvtimmes rep med Maria och mitt band, men jag var förvånansvärt pigg och de tre timmarna flög iväg som en dans. Ensemblen var jätteduktig och allt flöt enligt det schema som jag hade gjort upp, så jag kände mig jättenöjd när jag knallade tillbaka till Missionskyrkan för att vänta på min snälla sambo som lyckats krångla sig loss från sitt jobb för att komma och hämta mig vid 22.00.

När vi kom hem satte vi oss och prövade de nya spelen, men vi blev besvikna då bara det ena var ett spel som man kunde multiplayer-läge. Ändå stod det på baksidan att man skulle kunna vara två. Hmm...

Hann aldrig kolla upp mitt mailkonto igår. Får se om jag orkar ta itu med det idag.


Inga kommentarer: