måndag 19 maj 2008

En trevlig söndag - trots snön...

Det var en trevlig dag igår, fylld med mycket skoj.Först var jag på en musikalrepetition, och därefter var det bara att kasta sig in i en bil och susa iväg till nästa repetition tillsammans med mitt band. Vi skall ju spela i Stockholm nästa helg och nu behövde vi öva lite inför det.

Övningen gick jättebra. Tyvärr var det dock lite för kort tid för att vi skulle hinna vara så noggranna som vi skulle velat vara. Men det blev bra ändå och det kommer säkert gå fint på lördag. Tyvärr kommer min brorson inte med. Det var tänkt att han skulle ha spelat lite tillsammans med oss, men hans skola har satt käppar i hjulet och han kommer inte loss. Alla skolor har ju så mycket nu i maj som de skall hinna med innan sommarlovet, så jag förstår att han inte kommer loss. Tråkigt för mamma; hon hade glatt sig så inför den här festen, och hon vill ju att alla skall vara med. Men det är ju alltid så när man samlar många människor; det är alltid någon som inte kan. Den här gången var det min brorson...

När jag kom hem efter övningen var min sambo inte hemma, så jag satte mig i sängen och spelade lite TV-spel i min ensamhet. När sambon kom hem sedan så fortsatte vi spela tillsammans och där blev vi sittande några timmar. Det är så himla kul att spela spel, och ännu roligare är det när man spelar tillsammans. Spelet vi har är snart slut, så jag måste ge mig ut och se om jag kan hitta något som vi kan fortsätta med sedan. Vore roligt om man hittade något riktigt bra. Kanske du som läser det här kan ge något bra tips. Konsolen vi har är en Xbox. Inte 360 dock...I morgon (läs "måndag") får vi se hur det går med mitt nersläckta mailkonto.

Inga kommentarer: