söndag 11 maj 2008

Ny kisse på gång kanske...

Klockan är nästan mitt i natten och egentligen är det väl dags att gå och lägga sig. Vad gör Mats då? Jo, precis då får han för sig att blogga! *garvar*

Det finns hur många tillfällen som helst för mig att blogga på, men naturligtvis så skall jag göra det mitt i natten av någon anledning. Varför är det så?

Idag har min sambo och jag varit och tittat på kissar här i trakten. Vi är nämligen på gång att skaffa en ny kisse då våran älskade katt gick bort här för några veckor sedan. Han var helt underbar och så personlig och han har lämnat ett stort tomrum efter sig. Vi fick bara ha honom i fem år och det känns så sorgligt. Han hade ett medfött hjärtfel och blev inte äldre än 10 år. Det är alldeles för lite för en kisse...

Det förvånar mig lite att vi redan är ute och letar efter en ny katt men vi känner faktiskt, både jag och min sambo, att det är dags. Jag sade faktiskt för någon vecka sedan att det inte kommer dröja länge förrän vi skaffar en ny. Min sambo trodde nog inte riktigt på mig då, men vi är på gång nu...

Två alternativ har vi. Det ena är en ettårig kisse som söker ett nytt hem. Hans familj har nämligen flyttat in till stan och den här missen vill absolut inte bo där. Han vill vara på landet där han kan springa ute på dagarna. Det skulle vara helt perfekt för honom att få bo här hos oss för här är det fina strövområden för en kisse.
Det andra alternativet är två kattungar som är precis nyfödda i skrivande stund. De har inte många dagar på nacken. Vi tror att det är en hane och en hona men vi är inte säkra ännu. Jag har aldrig sett så små kattor; de hade inte fått ögon ännu.

Just nu så lutar det mest åt de två kattungarna men vi har inte bestämt oss ännu på långa vägar. Det är mycket frågetecken att räta ut innan vi tar beslutet och det skall bli spännande att se hur det blir i slutändan. Om några dagar vet vi...

Men nu börjar det dra ihop sig till sängdags. Ögonen håller på att falla ihop här och det skall bli skönt att krypa till kojs...

Sov gott så hörs vi snart igen!

1 kommentar:

nurseblog sa...

Hoppas ni hittar nån söt liten kisse; kattungar är ju för söta.
Sov gott och dröm sött