fredag 16 maj 2008

...och vart tog mitt mailkonto vägen då?

I förrgår slutade mitt mailprogram att fungera. Rättare sagt; en av mina mailadresser (naturligtvis den jag använder mest) slutade att fungera. Jag lade ingen större vikt vid det just då. Datorer får ju för sig saker och ting ibland, och jag var övertygad om att det skulle komma igång om ett tag igen.

Det gjorde det inte!

Idag insåg jag att ingenting kommer hända om inte jag ser till att det gör det, så jag började nagelfara mailprogrammet för att se om någonting hade hänt här eller där; om någon inställning hade ändrat sig själv eller så.

Det hade det inte!

Så jag lyfte luren och ringde till Telia Support för att kolla om någonting hade hänt hos dem som gjorde att ingenting hände hos mig.

Det hade det inte!

"Så vad är problemet?" undrade jag. Efter att ha fått veta att jag måste ändra mitt lösenord på något som den glade Telia Support-anställde kallade "Mina Sidor" på nätet så satte jag igång med det.

Det var inte lätt! För att få "Mina Sidor" att fungera krävdes det både kraft och tålamod från min sida. Jag hade nämligen aldrig loggat in där förut och nu krävdes det att jag skulle aktivera mitt konto. Till slut, efter lite svordomar och trassel med aktiveringskoder, så kom jag dock in på sidan. Nu skulle jag administrera mitt mailkonto!

Det var då jag började inse en sak. Jag hade inget mailkonto att administrera!!!

"Men så kan det väl ändå inte vara" tänkte jag. Men si det kunde det. Efter några turer med Telia Support och Kundtjänst, så stod det klart för mig att mitt mailkonto, av någon underlig anledning, hade blivit nersläckt, antingen av någon övernitisk Telia-anställd, eller av någon dator som fått för sig att det inte skulle finnas kvar längre.

Varför händer sådant här mig? Varför blir just mitt mailkonto nersläckt? Jag menar hur många mailkonton finns det om man tänker efter, och av alla dem är det just mitt som stängs av! Ja, jag vet att du garvar nu, Nurseblog; nu är det sådär igen! Varför drar du och jag till oss sånt här?

Det var ju typiskt att det skulle hända just nu när jag verkligen behöver mitt mailkonto. Eller så är det så att jag alltid behöver det, men märker just nu hur mycket jag verkligen behöver det.

Nu hoppas jag att det skall fungera på måndag igen. Det lovade i alla fall den glada flickan på Kundtjänst - men det tror jag först när jag ser det...

Inga kommentarer: