torsdag 22 maj 2008

Kvällsfunderingar

Det har varit en händelselös dag idag. Har faktiskt inte gjort någonting av vikt och värde, och det känns ju inte särskilt bra.

Och vad skall man då fylla sin blogg med när man inte har någonting att skriva om? *garvar*

Dagens stora insats var ett besök på resecentrum där jag köpte två biljetter till Stockholm, så att sambon och jag kan åka ner till släktträffen och spelningen på lördag, samt hem igen på söndag. Det blir X2000 i båda riktningarna vilket är lite kul. Det var längesedan jag åkte ett sådant tåg.

När jag kom hem igen så hamnade jag framför datorn en stund och sedan blev det DVD-time i soffan igen. Den här gången var det den svenska rysaren "Strandvaskaren" som rullade, men det slutade med att jag lurade till där jag låg. Inte på grund av att filmen var tråkig; den är tvärtom riktigt bra, men dels har jag sett den förut och sedan blev jag bara så sömnig.

Sedan ringde Nurseblog och vi pratade bort en stund med varandra. Detta samtal väckte många intressanta funderingar kring det här med att blogga, och hon gav mig en hel del att tänka på. Framför allt det här med hur man kan uppfatta det någon skriver, när man inte ser personens ansiktsuttryck. Nedskrivna ord är något helt annat än ord som talas. Känner att jag har svårt att få fram hur jag menar nu, så det är lika bra att jag slutar här innan jag trasslar in mig i någonting som jag inte kan krångla mig ur sedan. Men jag skall defintivt fundera vidare på det här själv. =)

Nu skall jag gå och plocka lite i köket innan sambon kommer hem. På TV:n rullar Schlagerfestivalen; skall bli spännande att höra hur det går för Perelli. Nog går hon väl vidare i alla fall...? =)


Inga kommentarer: