onsdag 21 maj 2008

Trött...

Riktigt trött känner jag mig ikväll, men nöjd också. Har fixat undan en hel del saker idag som har legat över mig en tid.

Repade med Maria och Linn (från "Grease") nu på eftermiddagen och det gick jättebra. De är så duktiga bägge två, men det är en svår duett de har fått på sin lott. Men vi stretade på där i en och en halv timme ungefär och innan vi skiljdes åt så tog de sig igenom den. Bra jobbat! Vi övade inte bara denna duett utan hann även med att titta på deras solosånger, samt sätta en av Linns låtar som vi inte hunnit titta på ännu.

När repet var slut så sprang jag iväg till Missionskyrkan för att ha möte med ledningen för ett café som heter Tunaåstrand där jag skall få jobba under juni och juli nu i sommar. Det var min anställning där som mötet handlade om och vi hann dryfta en hel del under en timme. Sedan skjutsade en av mötesdeltagarna mig hem.

Och här hemma väntade ett tomt hus på mig. Sambon jobbar kväll och kommer inte hem förrän mitt i natten. Saknaden efter Kisse kändes i hela huset när jag stack nyckeln i dörrlåset. Inom mig hörde jag ljudet av hans tassar i trappan - men där kom förstås ingen kisse...

Så jag kröp ihop i soffan och pluttade in en DVD som jag hyrt. Det var en nyinspelning av den gamla klassikern "Halloween"; en av mina favoritfilmer (den gamla klassikern alltså) så förväntningarna var höga. Jag väntade mig absolut ingenting av den, men nu måste jag faktiskt säga att den var mycket, mycket bättre än jag trodde. Väldigt välgjord och riktigt spännande och jag kan varmt rekommendera den. Bättre än mycket som görs i genren idag måste jag säga.

När jag hade tittat färdigt på filmen började telefonen att ringa, men det var inte min sambo som jag hade hoppats utan några vänner från kyrkan. Och när jag hade pratat färdigt med dem så var det dags att fixa lite middag...

...och sedan hamnade jag här, och nu undrar jag som mest hur jag skall kunna hålla mig vaken tills min sambo kommer hem. Misstänker att jag kommer hamna framför X-boxen så småningom; den är ett bra sätt att hålla sig vaken på - och tiden går ju fort också när man spelar. Men först tror jag att jag skall brygga mig en kopp kaffe. Då blir jag lite piggare också. :)


Inga kommentarer: