tisdag 13 maj 2008

Nu är jag här igen!

Det här är en dag som har segat sig fram och jag har inte fått något vettigt gjort; mest flutit omkring. Förra veckan sökte jag en hel del jobb men inget av dem har hört av sig ännu. Jag är dock inte den som går hemma och deppar för att jag inte har något arbete att gå till. Inte så att jag inte vill ha ett arbete, men jag menar att jag går inte hemma och sörjer för att jag inte har ett. Den jobbiga biten är att man aldrig har några pengar förståss, men å andra sidan är det rätt skönt att vara ledig också. I alla fall nu när det börjar dra sig mot sommaren.


Fast nu i sommar blir det kanske ingen ledighet för mig. Har eventuellt ett jobb på ett café på gång, men ingenting är klart ännu. Jag tror dock att jag ligger ganska bra till, och skulle jag få det så blir det jobb hela sommaren. Det vore faktiskt roligt; det är ett väldigt trevligt ställe att jobba på. Min sambo skall också jobba större delen av sommaren men i augusti så får vi ledigt bägge två. Och det passar ju bra för då kommer kattungarna...!


Ja, vi bestämde oss till sist för kattungarna och igår kväll ringde min sambo upp och sade att vi vill ha dem. Spännande! Vi vet ju inte ännu vad de är för något; jag menar om de är killar eller tjejer. Jag tror att det är en av varje sort för den ena kattungen var en exakt kopia av sin mor och jag tror att det är en liten tjej. Hoppas det; det vore roligt att ha en av varje sort.


Och nu kommer man till det där med namn. Vad skall de små liven heta? Vi har hittills utgått från att det är en hane och en hona, och namn typ Lisa & Sluggo, "Rom & Cola" och "Einar & Agda" (en intern grej som har anknytning till oss) har figurerat. Du som läser det här får gärna komma med namnförslag. Det är alltid roligt att få nya influenser. Skall bli roligt att se vad det blir till slut.


Våran förra kisse hette Lucky när han kom till oss från katthemmet, men vi döpte om honom till Tjabo. Men det slutade med att vi bara kallade honom för Kisse, och det var det han lystrade till också. Nu kan man ju inte köra med det längre när man har två stycken. Som sagt; kom gärna med förslag!

Inga kommentarer: