lördag 17 maj 2008

Nej se, det snöar!

Och så var vintern tillbaka igen!!!

Våren försvann lika snabbt som mitt mailkonto, och här sitter vi nu i stugan medan snöflingorna dalar ned utanför fönstret. Stämningsfullt; det är bara julgranen och glöggen som fattas.

Dagen har förflutit i ganska lugn och skön mak. Spelade på begravningen på förmiddagen och det gick jättebra. Jag var inte ett dugg nervös, vilket kanske berodde på att jag fick sitta på en orgelläktare den här gången. Då ser man inte församlingen och de ser inte en själv heller. Skönt! Man kan låtsas att man är ensam i hela kapellet och sitter och spelar för sig själv. Det var lite pirrigt när vi kom till utgångsmusiken - men den gick bra den också och jag kände mig nöjd efteråt. Hoppas att familjen var det också...

Därefter åkte vi hem och sedan har vi bara slöat resten av dagen. Skönt! Jag sov en stund när vi kom hem, men nu känner jag mig faktiskt trött igen fastän klockan bara är 18:30. Det måste bero på vädret tror jag.

I morgon skall jag öva med mitt band så då hoppas jag att jag är piggare. Nästa helg skall vi åka ner till Stockholm och spela på äldreboendet där min mamma bor. Det skall bli kul. Mamma har samlat alla till en släktträff och när jag fick veta det så föreslog jag att mitt band skulle komma och spela - och nu blir det så. De som bor i huset får förståss också komma och lyssna så vi hoppas på en ganska stor publik. Vi får väl se hur det blir.

På kvällen sedan så går vi nog ut och gör stan; det beror förståss på väder och vind till stor del. Är det sådant väder som idag så är det ju inget kul, men vi får se. Jag skulle vilja gå på Gröna Lund för det är så längesedan jag var där. Sex år faktiskt. Jag älskar att åka karusell och ännu roligare är det om man är ett gäng som går dit. Hoppas...! Annars är det roligt bara att gå ut och ta en öl och sitta och snacka. Vi får se vad det blir. Vi kanske bara är så trötta efter resa och spelande att vi inte orkar göra någonting.

Skall kanske laga lite mat nu, eller kanske min sambo och jag sätter oss och spelar TV-spel en stund. Vi har nästan kommit till slutet på ett spel som vi spelar tillsammans så det är den spännande upplösningen som hägrar. Hihi!

Inga kommentarer: