söndag 24 augusti 2008

Uppträdande och övning

Idag skall "Stora Tuna Cantores" sjunga i Hedemora kyrka vid gudstjänsten, och efter det blir det repetition inför uppträdandena i Visby Domkyrka nästa helg. 

Det skall bli jätteroligt att få åka dit och sjunga, och roligt att komma till Gotland igen. Det är många år sedan jag var där. När jag var 11 år så cyklade vi runt norra Gotland, mamma, Rolf (min äldre bror) och jag. Det var jätteroligt och en sådan där semester som man verkligen minns. Det var många strapatser under den resan...

Några år senare så hyrde mamma och jag en lägenhet i Visby under en vecka, och en av dagarna gjorde vi en busstur runt södra Gotland så man kan väl säga att jag har varit (nästan) överallt på ön. 

Och nu blir det Visby för hela slanten, och det ser jag verkligen fram emot. 

Men idag blir det Hedemora, och nu sitter jag här och hoppas på att den jag skall samåka med inte har glömt bort det vi har bestämt. Vi har ju inte pratat under veckan och då kan det vara lätt att inte komma ihåg. Skall försöka ringa vid 8.30 och stämma av.


Om du vill veta mera om "Stora Tuna Cantores" kan du klicka här.


2 kommentarer:

Daniel sa...

Om jag vore i sverige så skulle jag komma å heja på dej!

Unknown sa...

Ja, men du får ta dig hit. Det är inte så långt! *skrattar*