tisdag 26 augusti 2008

Regnet, det bara öser ner...

...eller det vet jag förresten inte om det gör längre. Men det har gjort i alla fall.

Hur som helst är vädret dötrist idag, och jag har legat och sovit middag här på eftermiddagen. Det är i princip det enda man har lust med. Förutom att sitta här då...*skrattar*

Det gick jättebra att sjunga med "Cantores" i söndags, men det var lite panik när vi kom till Hedemora kyrka. Det visade sig nämligen att våra tre altar var sjuka. Alla tre!!! Plus att min baskompis blivit tvungen att jobba hastigt och lustigt, så jag blev ensam. Att inte våran körledare fick nervsammanbrott är något jag beundrar henne för.

För att göra en lång historia kort så ringdes en ersättande alt in, och i sista minuten dök en av de sjuka altarna upp i alla fall. Och organisten tog ett nothäfte och ställde sig bredvid mig och hjälpte till i basstämman, och så var lugnet återställt i lägret.

Efter gudstjänsten samlades vi i Församlingsgården där vi övade lite inför Gotlandsresan. Men då vi inte hade några altar med oss (den sjuka alten åkte hem när vi sjungit färdigt i kyrkan) så blev det inte så mycket bevänt med övandet. Där ser man vad viktiga alla stämmor är i en kör!

Men det där var som sagt i söndags det. Idag har det inte hänt lika mycket alls. Sambon har börjat jobba igen, men vi hann med en sväng till Kupolen idag där vi inhandlade lite städartiklar. Så nu skall här fejas. Tänkte skura badkaret nu i eftermiddag. Sedan får vi se vad det blir. Det är bra städväder i alla fall...*ler*


intressant.se

Inga kommentarer: