söndag 3 augusti 2008

Inget genomdrag

Idag skulle vi ha dragit igenom Akt 2, men regissören blev så upptagen med att finslipa scener, att det inte blev någon tid till genomdrag vilket självklart var synd. Men finslipning är jätteviktigt, och det är ingen idé att ha något genomdrag när saker och ting inte sitter.

Uppe på musikerläktaren var det varmt som i en bakugn, men vi jobbade på ändå. Och när man äntligen får spela så glömmer man bort hur hett det är.

Det är så jäkla roligt att spela med ett riktigt bra band, och när vi spelar vissa av låtarna i "Grease" så kan jag bli så bortitok lycklig att det känns som man bara kommer explodera av glädje. Det är en helt underbar känsla!

Bilden ni ser här intill är tagen av Mikael Ludwigsson när ensemblen uppträdde i Kupolen nyligen, för att göra lite promotion.

I morgon kommer min mamma hit och skall vara här i några dagar och hälsa på. 16.10 kommer hennes buss in och då skall vi vara där och hämta henne. Bra att hon kommer så sent på eftermiddagen för då hinner vi fixa till huset så att det är fint. Det har ju varit lite körigt de senaste dagarna, och före det så var det så varmt så man orkade inte ta sig för någonting. Det ångrar man nu. Nu har vi allt sparat till sista dagen. Men det går väl det också...

Rummet där mamma brukar bo är belamrat med prylar som min sambo säger att det är jag som har stuvat in där. Det kan jag väl med bästa vilja inte minnas att jag har, men det stämmer säkert...

Så det blir väl full fart med dammsugare och skurhink i morgon gissar jag. Och jag måste även ta ett tag i skafferiet vilket inte blivit gjort på ett tag. Det har blivit väldigt rörigt därinne...

Men när hon nu kommer så sent så kommer det hinnas med gott och väl, och är man två som hjälps åt så går det ju jättesnabbt.

Jag undrar vad mamma kommer säga när hon får se kattungarna. Hon vet inte om dem ännu; vi har hållit det hemligt...


intressant.se

1 kommentar:

nurseblog sa...

Det är så härligt med låtar som man blir bortitok lycklig av =)
Din mamma lär väl bli hur förtjust som helst i de små sötnosarna =)
Hoppas ni får det jättebra!