tisdag 12 augusti 2008

Undrar...

Igår var det ett riktigt lågvattenmärke för "B-Flat's Blog" enligt alla mina bloggräknare. 

Det har varit en stadig frekvens på ca. 40 besökare per dag den senaste veckan. Men så igår, plötsligt, så rasade det och landade på ungefär 18 besökare.

Det är inte så att jag bryr mig om antalet gäster på bloggen, men jag är fascinerad av vad som styr att besökarna väljer att komma eller inte. Det tycker jag är roligt! Och nu undrar jag således varför det blev en sådan väldig dipp igår.

Troligen får jag aldrig svaret på min fråga. Det berodde inte på att jag inte skrev något inlägg i alla fall, för det gjorde jag igår. Dock glömde jag att pinga men det tror jag inte heller är avgörande. Dessutom har det gått dagar när jag inte har skrivit något inlägg och ändå haft 40 besökare...hmm...!

Nåja, jag kan sitta här och fundera tills jag blir gråhårig. Jag kommer ändå aldrig få något svar. Så jag kan lika gärna gå och lägga mig. Börjar faktiskt känna mig riktigt, riktigt trött. Har kommit i säng alldeles för sent de senaste veckorna. Men det är rätt mysigt att vara uppe sent också...


5 kommentarer:

Daniel sa...

Äs bry dej inte om antalet läsare, det varierar alltid för alla. Fortsätt du med din fina blogg!
Kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Nej, det är helt riktigt. Antalet läsare är helt oviktigt, men jag är som sagt nyfiken på vad som drar dem till bloggen. Det är roligt att fnula på.

Tack för det fina berömmet!

Kram tillbaka.

nurseblog sa...

Håller med daniel, strunta i antalet läsare och fortsätt med din underbara blogg!
I mig har du iallafall en trogen läsare =)
Kram

Unknown sa...

Ja, det är gott att veta. Och jag gläds åt alla mina trogna läsare.

Som jag skrev som svar till Daniel så är antalet läsare helt oviktigt, men det är ändå kul att veta vad som drar folk till bloggen.

Kram tillbaka.