fredag 8 augusti 2008

Lugnt...

Så har lugnet åter lagt sig över huset här. Mamma har åkt hem...! =)

Nja, riktigt så illa som det låter är det väl inte. Men när man är van att bara vara två människor och två kattor i huset, så rubbas lätt ens cirklar om det kommer till ytterligare en person. Så är det bara.

Vi brukar säga: "Roligt när du kommer; lika roligt när du åker också!" 

Men det har varit bra att ha henne här, även om vi inte har gjort allt det som vi föresatte oss att göra. Vi hade t ex planerat att besöka "Allsång på Lilltorpet" i onsdags, men av det blev det ingenting då min sambo fick en allergiattack kvällen innan, och till följd av host-oväsendet så somnade inte jag förrän 01.30 på natten så vi var ganska spaka på onsdagsmorgonen.

Ovanpå detta så hade jag migrän i flera dagar med början på natten mot söndagen. Tack och lov bröt det inte ut i full blom, men jag hade ont i ögonen (ett öga i taget) under flera dagar. Jag tror att sista dagen var just i onsdags. 

Så det blev lite si och så med allting, men det blev nog bra ändå tror jag. Mamma var i alla fall nöjd när hon åkte hem. Det är huvudsaken.

Vi satte henne på bussen vid 12.30 och nu vid 18.00 så skall min sambo iväg och öva med "Grease". Det är scenbytesrep ikväll så jag behöver inte vara med, men jag har inte bestämt ännu om jag åker med in i alla fall. Det kan ju vara roligt att sitta och titta på när de springer omkring med grejor hit och dit. Vi får se hur jag gör...


1 kommentar:

nurseblog sa...

Låter skönt med lite lugn =)
Hoppas ni mår bättre nu bägge två.
Ha en jättefin kväll!