lördag 16 augusti 2008

Nytt steg i bloggens historia!

Så har man tagit ett nytt steg i det här med bloggande. För en tid sedan så frågade nurseblog mig hur man gör när man lägger upp en videofilm på bloggen. Jag hade inget bra svar på den frågan men den bet sig kvar i huvudet på mig, även om jag inte gjorde något särskilt för att ta reda på hur man går tillväga.

Inte förrän nu ikväll. Jag satt här och slösurfade runt lite, och så plötsligt fick jag bara för mig (minns inte varför) att nu ville jag ta reda på hur man gör. Och vad passar bättre att lägga upp som förstagångsobjekt än en video med Madonna; det är ju hennes 50-årsdag och allt!

Så jag skrev in min undran rakt upp och ner i Google, och för att göra en lång historia kort så ligger nu där en video med Madonnas "Hung up" på bloggen.

Jag skall inte säga att jag har lärt mig fullt ut hur man gör ännu, men jag kan i alla fall lägga upp filmer från Youtube på bloggen, så nu kommer det kanske dyka upp lite musikvideor på bloggen framöver. Kan vara kul som lite omväxling mot filmrescensionerna.


intressant.se

Inga kommentarer: