söndag 17 augusti 2008

Nu är det slut på sommaren...

I alla fall känns det så, för idag stänger Tunaåstrand för säsongen.
Det var verkligen ett äventyr att få vara där och jobba tycker jag; både roligt och trevligt - och framför allt somrigt. Finns det en finare miljö att vistas i under sommaren; jag bara frågar...?? Vi i Borlänge Missionsförsamling kan verkligen skatta oss lyckliga som har tillgång till en sådan skatt som Tunaåstrand, och jag hoppas att vi får uppleva många härliga somrar framöver där.


Dagen har varit fylld av idel repetitioner; först med "Grease" och sedan med "Stora Tuna Cantores". Det drar ihop sig på alla håll och kanter känner jag. På fredag har ju "Grease" premiär och veckan efter åker "Stora Tuna Cantores" till Gotland för att uppträda i Visby Domkyrka vid två tillfällen. Det skall verkligen bli roligt och jag ser fram emot det.

Så idag så blev det dubbla rep kan man säga. Från det ena till det andra. Men faktiskt var det riktigt uppfriskande att sjunga "Cantores"-musiken, för just nu känns huvudet alldeles igenslammat med "Grease"-låtar, så det var skönt att fylla det med lite andra tongångar. Man behöver det nu.

Men i morgon blir det ännu mera "Grease" igen, och dagen därpå blir det ännu mera "Grease" - och sedan...är det dags för genrep...

Gaaaah!!! *garvar*


4 kommentarer:

Daniel sa...

Vad trevligt med så mycket Grease. Hur länge håller tillställningen påÅ

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för dina kommentarer hos mig. Själv har jag inte varit så aktiv med bloggandet över sommaren, men ska snart komma igång igen. Du har skrivit mycket såg jag. Låter härligt med Tunåstrand. Hoppas du haft en fin sommar. Lycka till med premiärerna. Önskar er allt gott!
MVH aneht

Unknown sa...

Daniel: Vi spelar in i oktober. För exakt information kan du gå in på www.borlangemusikteater.se. Jag har inte datumen i huvudet. =)

Unknown sa...

Aneht: Tack för din trevliga kommentar. Ja, Tunaåstrand är ett härligt ställe. Är faktiskt något jag kan rekommendera som turistmål till nästa sommar. Vi hyr ut rum mm. och det finns möjlighet till camping. Samt lite annat smått och gott.

Önskar dig allt gott också.

Glada hälsningar
Mats