onsdag 16 juli 2008

Ang. länk om "Wilhelm Gustloff"

Blev alldeles nyss väldigt upprörd när en god vän som läst min blogg påpekade för mig att en av länkarna i mitt inlägg, "Mer om "Wilhelm Gustloff" , går till en amerikansk nynazistorganisation.

Jag tog naturligtvis genast bort länken för jag har inte några som helst sådana sympatier.

Att denna länk smög sig in på min sida beror på rent slarv av mig. Jag skummade bara igenom början av innehållet på den länkade sidan och tyckte att den såg bra ut. Tänkte att jag skulle läsa den mer ordentligt senare då texten var så lång.

Detta blev dock en nyttig, men mycket obehaglig, läxa för mig och jag tänker i fortsättningen läsa igenom allting mycket noggrannt, från början till slut, innan jag lägger upp det på min blogg.

Först visste jag inte riktigt hur jag skulle bemöta det hela och jag valde att ta bort Kenickies, min väns, kommentar där han påpekade mitt misstag för mig. Jag tänkte också att jag inte skulle skriva någonting om det utan bara radera länken och låta det hela passera.

Men så insåg jag att det är säkert flera som redan har läst den länkade sidan och naturligtvis nu undrar vem jag är och vad jag har för åsikter egentligen.

Till dessa vill jag nu säga att jag tar helt avstånd från nazismen och allt vad den står för.

Om någon har blivit upprörd över länken och dess innehåll så ber jag om ursäkt för detta. Den är nu borttagen och jag vill tacka min vän, Kenickie, för att han gjorde mig uppmärksam på mitt misstag.


intressant.se/intressant


Inga kommentarer: