tisdag 15 juli 2008

Morgonkaffe och blogg...

Det finns sämre sätt att börja en ledig dag än med kaffe och blogg.

En hel dag framför mig som jag ännu inte riktigt vet vad jag skall fylla den med. Gjorde mig ledig idag då jag skall uppträda på Tunaåstrand ikväll. Det blev så jobbigt förra gången jag sjöng, då man först skulle "husmora" i köket och samtidigt hinna ställa upp ljudet och repa lite inför kvällen. Så den här tisdagen kände jag att så ville jag inte ha det igen. Så Linnea går in istället för mig och arbetar idag. Det är vi tacksamma för. =)

Så ikväll blir det halva "Pralin" (jag och Jorma) som står på Tunaåstrand och spelar, utökat med en trummis som heter Samuel. Och ingen mer sångare än jag. Det känns jättespännande. Det blir både eget materiel och covers som kommer framföras, och det blir, i stort sett, låtar som jag aldrig framfört på Tunaåstrand förut. Roligt att förnya sig.

Skall ta en stund under dagen när jag funderar lite över vad jag skall säga mellan låtarna, och så måste jag göra en ordning också för det har jag inte gjort ännu kom jag på. Känns faktiskt jättespännande att stå där själv ikväll med två musiker. Jag i centrum; det är vi inte vana vid! Och det här med att stå på scenen själv är en tanke som verkligen mognat hos mig de senaste veckorna, och nu känner jag mig nästan bekväm med den. Är inte alls speciellt nervös inför kvällen. Känner att jag har bra låtar i bagaget och tar jag mig bara en funderare så kommer jag nog på vad jag skall säga också. Det är ju faktiskt bara att förbereda sig så går det nog bra. Varför har jag inte tänkt så förut?

När jag förbereder programmet till ikväll skall jag börja med att kolla om låtarna har någonting gemensamt textmässigt så får vi se vad vi kan göra av det. Sedan tänkte jag också nämna lite om vad de betyder för mig personligen. Krångligare behöver det inte vara tror jag. Man skall inte göra det för svårt för sig i början.

En låt som jag ser fram emot att sjunga är Mel C:s "I turn to you". Dels är det en fin låt, men så är texten så otroligt bra också. Sedan skall det bli kul att spela Hearts "Alone" också. Den tror jag att jag skall inleda hela spelningen med för då kan man börja snacket med att jag inte har någon sångerska med mig på scenen. Kan bli rätt kul...

När vi, jag och Jorma, åkte från Grangärde i torsdags kväll så råkade vi börja prata om Mariah Carey av någon anledning och då bad han mig sjunga "When you believe" ikväll. Vi skulle ha spelat den på midsommaraftonen men det blev aldrig av och han var så besviken för det, och då bestämde vi att den blir med nu istället. Tror den får bli avslutningslåten. Vi pratade vidare om Careys låtar och det slutade med att jag åkte på "My all" också vilket jag inte räknat med riktigt. Det kan bli riktigt spännande för den är definitivt inte enkel att göra. Men jag tror nog det skall funka det med. Man skall ha lite utmaningar också. *skrattar*

Nu är kaffet klart så nu skall jag njuta - och gulla med mina underbara kissar lite. Det går framåt för varje dag med dem. Nu har vi fått ordning på kisseriet med begränsat utrymme att vistas på och pottor både i köket och nere i "lekrummet" (hallen). Maja har fått kläm på det medan man måste påminna Pelle lite då och då. Tror de heter så nu för igår sade sambon de namnen också när vi pratade om kattorna i telefonen. Skall fråga sedan om vi bestämt oss nu eller hur det är. Själv gillar jag de namnen jättemycket.


intressant.se

6 kommentarer:

Bubbe sa...

Tjena!

Jag hittade din blogg genom "mer-trafik".
Såg chatrutan där till vänster. Hur får du in den? Har sökt på google gadgets, men hittar inget som ser ut som det där? Hittar bara chattar som är allmänna. Skulle vilja ha en chat på sidan som jag kan svara på när jag är där - en privat chat, typ.
Kan du sådant, får du gärna tipsa mig lite om hur man gör!
//Bubbe
http://broby.tk

Unknown sa...

Hej Jens...

...och välkommen till min blogg.
Chatrutan heter Google Talkback (om jag inte minns helt galet nu)och är kopplad till Google Talk. Den som vill chatta med dig skriver helt enkelt bara i chatrutan och du ser det den skriver genom Google Talk. Hur den som chattar ser dina svar vet jag inte för det är ingen som har velat chatta med mig ännu så jag vet inte hur det fungerar rent praktiskt. *skrattar*
Men sök på Google Talkback eller kolla in den här sidan för mer info.

http://www.labnol.org/internet/blogging/add-google-talk-chat-badge-to-blog-talk-to-readers-live/2392/

Må så gott och välkommen åter.

Hälsningar
Mats

Unknown sa...

Hej igen Jens. Blev något fel. Här kommer hela adressen.

http://www.labnol.org/internet/blogging/add-google-talk-chat-badge-to-blog-talk-to-readers-live/2392/

Unknown sa...

Hej igen för tredje gången. Blir något fel med adressen och jag kan inte lägga in hela. Men besök bloggen http://www.labnol.org/ och sök på Google Talk Badge så kan du nog få mer information.

Hälsningar
Mats

nurseblog sa...

Kul med spelning! Hehe inleda med "Alone" låter lite tufft =) Men är man ordentligt uppsjungen innan så..
Kissarna är supersöta! Vill klappa!
Ha en jättefin dag!
Kram

Daniel sa...

Lycka till med spelningen nu och sjung från hjärtat!
Å tack för kommentaren på den kanske mest känsliga inlägget jag skrivit. Kram