torsdag 10 juli 2008

Överexponerad??

Klockan är 22.30 och jag borde gå och lägga mig, men ett litet inlägg vill jag hinna klämma ur mig innan det är dags att krypa ner mellan lakanen.

Det har varit en dag fylld av arbete, och på kvällen blev det spelning i Grangärde. Mitt band, "Pralin", hade en spelning på Grangärdefestivalen men det var inte så märkvärdigt som det kanske låter. Vi var ett av elva band/artister och fick köra tre låtar och sedan var det över. I ärlighetens namn tycker jag det kändes väldigt futtigt, och faktiskt onödigt att åka en halvtimme dit och en halvtimme hem bara för tre låtar. Sedan är det alltid kul att spela, men den här gången tycker jag nog att det smakade mer än det kostade.

På tisdag spelar jag på Tunaåstrand för sista gången den här sommaren. Sedan skall jag vila mig från soloframträdanden i församlingen under hösten. Känner mig faktiskt lite överexponerad nu; det har ju blivit så himla mycket under våren och sommaren, både i kyrkan och på Tunaåstrand, och man vill ju inte nöta ut sitt ansikte. Är lite rädd att folk skall tänka:
"Är det han nu igen?" när de ser affischerna.
Så nu drar jag mig tillbaka ett tag så får vi se hur det blir framöver...

Och nu drar jag mig tillbaka härifrån också. Vi hörs i morgon och då lovar jag att jag har spännande saker att berätta - för då......nja, det får ni veta i morgon......hehe...




Inga kommentarer: