lördag 12 juli 2008

Skön lördag...

Det har varit en lugn och skön dag; vi har varit hemma hela tiden.

När vi gick och lade oss igår kväll så tog det nog inte ens en minut förrän kissarna var i min sambos säng och rullade ihop sig vid fotändan efter att ha busat en liten stund först. Mysigt! Jag trodde inte att de skulle komma och lägga sig hos oss alls, utan sova tillsammans i soffan.

Idag har det varit stora sovdagen. De har väl varit helt utschasade efter flyttäventyret igår och de har sovit i långa perioder och lekt korta stunder däremellan. Och lilla Puff sov faktiskt i min famn nu på eftermiddagen. Hon gick inte dit själv och lade sig utan jag lyfte dit henne. Och hon rullade faktiskt ihop sig och somnade där; det var såååå mysigt. Hon är så söt.

Till och med Piff har blivit modigare idag och vi har fått gulla med honom också även om han är på sin vakt hela tiden. Han tittade väldigt när "Syrran" somnade på mig men han gjorde ingen ansats att komma och lägga sig där han också. Men det är bara att ge honom tid; förr eller senare kommer han också.

Jag har ändrat min arbetstid på måndag och har valt att jobba kväll istället. Detta för att kissarna skall slippa vara ensamma för länge. De behöver passning hela tiden nu i början tills vi ser att de fått ordning på det här med potta och annat nödvändigt. Så nu börjar jag 15.00 på måndag och jobbar till 20.30. Då blir de bara ensamma någon timme innan min sambo kommer hem från sitt jobb.




Inga kommentarer: