söndag 20 juli 2008

Kaffe utan mjölk...

Isch! Inte kul när man måste börja dagen med en kopp kaffe utan mjölk. Roligare kan man ha det. Men det blir nog en bra dag i alla fall.

Tänker inte göra ett smack idag. Bara vara hemma och ta det lugnt känner jag. Har inte lust med någonting. Sambon surrade om gudstjänsten på Tunaåstrand, men det stället står sist på min lista över platser jag vill besöka idag. Missförstå mig rätt nu; jag älskar Tunaåstrand, men det är faktiskt min arbetsplats också och det är därför som jag inte känner för att åka dit på helgerna. Även om gudstjänsterna nu råkar vara förlagda dit.

Igår hade vi spelning med "Pralin" på Harnäsgården i Ludvika inför fullsatt salong. Fick höra efteråt att i vanliga fall brukade det komma 40 personer ungefär, men igår kväll var det 70 i salongen. Jag undrar vad det berodde på, och nu är jag inte ironisk eller mallig utan ärlig i min fråga. Nog för att vi varit ute och spelat lite grand, men i mina ögon har vi väl inte varit ute så himla mycket att vi börjat dra folk bara på vårat namn?? Tror nog mera att det beror på att Per och Rosali är lokala figurer och de har naturligtvis en vänkrets som kommer och lyssnar. Men 30 pers mer än vad det brukar vara...

Roligt är det ju såklart i alla fall och spelningen gick bra. En av våra bättre, vilket jag tror berodde på att vi träffades redan 14.30 och riggade varpå vi spelade igenom hela programmet och övade extra på det som inte satt ordentligt. Spelningen började inte förrän 19.00 så vi hade gått om tid att spela ihop oss och umgås, och detta märktes ju förståss sedan i uppträdandet. Problemet med "Pralin" är annars att vi aldrig övar. Vi har ju ingen tid! Rosali har sitt jobb med knasiga arbetstider, jag har Borlänge Musikteater, mina körer mm som alltid stjäl tid och Jorma har sin familj med tre barn som skall ha sitt (familjer har vi ju alla fyra förståss) och från och med den här veckan och framåt så har ju han och jag "Grease" som kommer bli en stor tidsslukare för oss båda. Så det är ett ständigt pyssel att få "Pralin" att fungera. Vi har inte lyckats särskilt bra...

Kaffet i koppen börjar lida mot sitt slut, och det gör det här inlägget också. Det kanske blir något mera under dagen. Ja, mera kaffe blir det säkert, men vi får väl se om det blir något mer skrivande på bloggen. :)


intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Men Pippi är väl bara för bra, vem kan inte motstå henne?! :D Trökigt med kaffet du... ;)