fredag 25 juli 2008

Sista dagen på Tunaåstrand...

Sista dagen som jag går och jobbar på Tunaåstrand. Vad fort de här veckorna har gått! Som alltid så kändes tiden väldigt lång i början - men så sade det bara "plopp" i vanlig ordning.

På söndag kväll packar jag min väska, och på måndag bär det iväg till Västerås och orgelspelarkurs. Det skall bli roligt, men som alltid så tycker jag att det är jobbigt att resa bort. Vet inte varför, men jag har alltid varit sådan. Jag är nöjd med min lilla plätt här i världen och flyttar ogärna på mig.

Min mamma har berättat vid något tillfälle att min bror och jag var väldigt olika som små. När man satte ner brorsan så gick fötterna på honom innan han hunnit nå golvet. När man satte ner mig så kunde man fortfarande hitta mig på samma fläck där man satt mig en stund senare. Idag är det likadant. Brorsan flyger skytteltrafik mellan Italien och Stockholm på olika jobb, dessemellan hinner han med en del nöjesresor då och då, medan jag sitter här i Borlänge...*skrattar*

Huvudsaken är att vi är nöjda och att vi får leva de liv som vi vill leva. Jag gör det då i alla fall...!

Att jag åker på orgelspelarkurs innebär ju förståss att det blir några veckor utan några nya inlägg här på bloggen. Har vi tur så kommer jag kanske åt någon dator där i Västerås och kan hålla er uppdaterade om vad som händer på kursen. Annars får ni ge er till tåls tills jag kommer hem igen. Som det ser ut nu så kommer jag i alla fall hem till nästa helg, för det är ingen undervisning lördag och söndag. De har valt att göra så för att vi skall hinna med att öva.

Men då vet ni att det blir lite si och så med bloggandet nu under de kommande två veckorna.

Nu är det dags för lite kaffe...


intressant.se

Inga kommentarer: