tisdag 22 juli 2008

Inlägg nr. 100

Ja, nu har man väl kommit till en milstolpe i bloggens historia - det hundrade inlägget!!!

Dock skulle någon liten nitisk bloggläsare snabbt kunna konstatera att det inte finns 100 inlägg här på bloggen. Vet inte hur många de är, men av alla 100 inlägg som finns sparade i mitt arkiv har inte alla kommit upp på bloggen. Några har sållats bort innan de publicerats, något ligger och väntar på att bli färdigskrivet, och några har blivit påbörjade men slutat som utkast. Dock är detta, enligt räkningen inlägg nr 100 och det skall väl uppmärksammas tycker jag. =)

4.40 slog jag upp mina ljusblå i morse och sedan kunde jag inte somna om. Oroliga tankar malde i mitt huvud, det var nog därför jag vaknade och faktiskt så märkte jag inte först att jag var vaken. Jättekonstigt! Jag gled liksom bara ut ur John Blunds rike och var plötsligt här i verkligheten igen. Har aldrig hänt förut! Men faktiskt så läste jag på en blogg häromveckan att något liknande hade hänt en tjej. Skumt! Konstigt kändes det i alla fall.

Jobbigt när man inte får sova färdigt ordentligt. Det var olidligt varmt i rummet, men det var inte det som väckte mig, utan di där grubblande tankarna. Saker man måste ta tag i och som sätter press på en. Skall försöka ordna till det idag om jag hinner innan jag skall till jobbet.

Oroar mig lite för "Grease" också. Har inte hunnit repa så mycket med bandet och det är flera låtar som inte sitter som de skall. Skall försöka ringa till Anders Ludwigsson idag och höra när vi skall repa här framöver.

Och på måndag åker jag till Västerås och blir där i två veckor. Jag skall vara på en orgelspelarkurs, och när jag har gått färdigt den så får jag ge mig ut och vikariera som kantor på gudstjänster. Det skall bli jätteroligt, men som alltid tycker jag det är lite jobbigt att vara borta hemifrån. Jag trivs bäst hemma; så är det bara och så har det alltid varit. Men det blir säkert bra bara man kommer dit.

Orgelspelarkursen gör mig också lite stressad för hur skall det gå med sångrepen inför "Grease"? Det är ju viktigt att ensemblen får sin träning. Vi får helt enkelt lägga in sångrep i helgen mellan de här två veckorna som jag är i Västerås. Annars kommer det inte att fungera. Och då får det bli rejäla rep, så att vi hinner färdigt med allting så att de känner sig säkra på sina saker. Det löser sig säkert bara jag pratar igenom saker och ting med de andra i produktionsteamet.

Ler lite åt mig själv nu när jag tänker på vad Edith skrev på sin blogg häromdagen. Hon höll också på att oroa sig inför hösten och jag skrev till henne att man inte skulle göra det i onödan. Men nu sitter jag själv här och bekymrar mig för både det ena och det andra. Jag skulle behöva ta till mig mina egna råd märker jag. Eller hur Edith?? *skrattar*

Nä, nu är jag jättehungrig även om klockan bara är 7.30. Skall nog ta mig en kopp kaffe tror jag, och kanske en smörgås...


intressant.se


Inga kommentarer: