måndag 28 juli 2008

Midnatt...

Det är måndag och snart dags att lägga sig.

Idag skulle jag ha åkt till Västerås och gått på orgelspelarkurs, men jag bestämde mig för att hoppa av den. Dels kände jag att jag inte hade råd med den, men jag kände även att det inte fanns så mycket att hämta för mig där, och då kändes det onödigt att lägga ut så mycket pengar när man har det lite knapert just nu.

Så därför kan ni nu se fram emot en strid ström av blogginlägg att förgylla er tillvaro med. *skrattar*

Mycket kommer att handla om "Grease" nu här framöver för nu går vi in i slutspurten med musikalarbetet. Hela helgen har vi haft repetitioner och jag har suttit på musikerläktaren och spelat. Jag och Anders Ludwigsson, kapellmästaren, skall ju dela på speljobbet och jag håller nu på för fullt att försöka lära mig alla låtarna. Det är inte helt enkelt alla gånger, men det skall nog gå bra. Skall försöka öva mycket på egen hand den här veckan, för jag vet ju hur de flesta låtarna går så det är inga problem att öva själv. Och har jag bara ett hum om vad jag skall spela så går det lättare när man övar med musikerna. Det säger ju sig självt! =)

Men nu skall jag krypa i säng. I morgon skall jag anmäla mig på Arbetsförmedlingen och sedan skall jag öva med Danny (Magnus Helm) en stund. Han hade några saker som han ville gå igenom på tu man hand. Så nu gäller det att vara pigg och vaken i morgon så jag inte missar bussen in till stan.


intressant.se


2 kommentarer:

Daniel sa...

Lycka till med musikalprojektet, låter hur trevligt som helst. Kommer gärna som publik då det e klart! :)

Unknown sa...

Åh, vad roligt! Säg till när du vill komma så ordnar jag med biljetter åt dig och dina vänner. Kan tyvärr inte få några biljetter billigare eller så, men hjälper gärna till att fixa.

Hälsningar
Mats