fredag 11 juli 2008

Nu är de här!!!

Våra nya kattor kom idag!!!

Det blev lite tidigare än vad vi hade planerat, men nu är de i alla fall här hos oss. Och de är så otroligt söta så man bara smäller av.

Det är en hane och en hona precis som vi misstänkte, men det roliga är att den vi trodde var en kille inte är det utan det är precis tvärtom. Och utan att jag kan förklara det så visste jag det redan på ett ganska tidigt stadium. Jag har väl haft katt så länge att jag kan se det utan att behöva lyfta på svansen. =)

De var jätterädda när de kom hit, och stackars Piff (de tidigare ägarna döpte dem till Piff och Puff) skrek hela vägen hem och var jätterädd. Han försökte bryta sig ut ur kattburen och började andas väldigt tungt mot slutet av färden. De stackars kissarna har ju knappt varit utanför huset, och vad en bil är hade de ju ingen aning om. De måste varit alldeles vettskrämda!

Puff är den coolare av de två och tog resan med jämnmod. Hon försökte till och med lugna sin oroliga bror genom att buffa lite snällt på honom. Och det hjälpte faktiskt.

Nu har de blivit lite varma i kläderna här och det är full fart i huset. De har lekt nere i hallen en lång stund och jag och min sambo fick också vara med. Finns det något gulligare än en kattunge som försöker fånga sin svans?

Men det är ett ständigt passande också. Man får vara på sin vakt hela tiden för kissar hittar saker och ställen som man inte ens visste själv att de fanns.

Nu piper Piff inne i sovrummet. Han ser inte sin syster och då blir han genast olycklig. Han kan inte vara ensam i ett rum...

Det är härligt att ha katt igen!

Missa inte omröstningen här intill. Jag har tänkt att ni skall få vara med och döpa våra kissar. Namnen som står där är förslag som vi diskuterat men i slutändan kanske det blir något helt annat. Med andra ord kanske vi inte väljer det förslaget som ni röstat fram men chansen är stor. Och ni i er tur kanske har några helt andra förslag som inte står med på listan. I så fall får ni gärna skicka dem till oss. Vi tar tacksamt emot dem. Lovar att meddela så fort vi bestämt oss för vad det blir.

Så småningom kommer det upp bilder också på våra ögonstenar. Har försökt att fota dem idag men de är för skygga än så länge.

Till sist vill jag bara säga; det är härligt att ha katt igen!




Inga kommentarer: