onsdag 2 juli 2008

Smådeppigt

Idag har det varit en bra dag på jobbet, med precis lagom mycket att göra. Fick mycket gjort utan att det kändes stressigt, och vi hade en strid ström med kunder som handlade friskt. Det gick både hembakat och glass i stora mängder.

Så egentligen borde jag känna mig riktigt nöjd faktiskt. Men det gör jag inte. Tvärtom känner jag mig lite smådeppig ikväll. Och detta trots att jag har fått fason på min dator igen. Den har bara rasslat och uppfört sig konstigt. Väldigt drygt har det varit. Men igår kom jag på vad som var felet och nu fungerar den som den skall igen.

Så när jag kom hem satte jag mig och spelade "Morrowind" en lång stund, vilket kändes bra. Roligt när det fungerar och man slipper sitta och svära över att spelet hänger sig eller inte flyter på som det skall.

Ändå känner jag mig lite moloken ikväll. Det är ingenting som jag kan sätta fingret på; bara en känsla och det kan vara nog så jobbigt. Sambon jobbar, och det gör väl sitt till. Det är inget kul att vara ensam.

Men nu skall inte det här bli ett "Oj! Vad det är synd om Mats ikväll"-inlägg så jag skall genast sluta upp att gnälla. Istället skall jag hoppa upp på cykeln och ge mig iväg ner till affären och handla lite. Då blir jag kanske på lite bättre humör. Kanske de har någon rolig film också; jag skall kolla...


intressant.se



Inga kommentarer: