torsdag 31 juli 2008

Torsdag...

Torsdag idag, och ingenting vettigt har jag fått gjort den här veckan känns det som. Vi har bara flutit omkring här hemma och inte orkat ta oss för någonting. Jobbigt när det blir så.

I morgon blir det dock lite mera fart då hela eftermiddagen kommer fyllas av repetitioner med "Grease". Vi skall ha sångrep är det tänkt och då skall vi gå igenom precis alla nummer från början till slut. Känns riktigt skönt att få göra det.

Mycket verkar sitta kvar sedan vi gjorde sommaruppehåll vilket gör mig glad naturligtvis. Jag hade mina misstankar om några nummer, men de sitter där de skall. Ensemblen är riktigt, riktigt duktig!

Dock behöver vi gå igenom några saker i morgon som inte hanns med före semestern, men jag tror vi fixar till det snabbt. Det är inga svåra saker alls.

Lördag och söndag sedan blir det rep hela dagarna. Ullis, våran regissör, har sagt att vi kommer att börja vid 10.00 bägge dagarna och sedan gå igenom akt 1 på lördagen och akt 2 på söndagen. Någon sluttid har hon inte satt; hon tänker hålla på tills hon är nöjd. Det tycker jag är jättebra! Precis likadant tänker jag göra i morgon också. Visserligen har vi ett musikerrep som börjar 18.00 men jag vill hålla på tills vi är färdiga med sången. Musikerna kan repa utan mig tills vi är klara. Anders och jag delar ju på klaviaturen menar jag, så de är inte strandsatta på något sätt.

Samtidigt känner jag förståss att musikerrepet måste få ta sin tid också, men det är väl lika bra att vi får göra färdigt allting i morgon då så att det inte blir någonting som ligger kvar och skvalpar sedan. Det är så onödigt när vi nu har tid menar jag.

Jag skall ringa både Anders och Ullis i morgon så får vi se vad de säger. Det blir säkert jättebra i slutändan tror jag. =)


Just nu pågår en undersökning här på bloggen. Var med du också och rösta fram den bästa filmmusikalen genom tiderna. Är det "Grease", "Hair" eller "Chicago" eller något av de andra alternativen som bjuds?
Följ omröstningen som avslutas 2008-08-07 - 22.00.



intressant.se

Inga kommentarer: