onsdag 2 juli 2008

På två hästar samtidigt!!!

Igår var det full fart på Tunaåstrand vill jag lova. I alla fall på kvällen.

Meningen var ju att jag skulle spela, och när jag vaknade igår morse hade jag fortfarande ingen aning om vad som skulle spelas. Nåja, några små idéer fanns det väl men det var långt ifrån något färdigställt program. Och hur det går när man inte har något sådant lärde vi oss ju på midsommarafton, och så roligt ville jag inte ha det igen. Allting löste sig dock när jag kom till jobbet och Fredrik dök upp med sin fiol under armen. Han hade redan tidigare sagt att han gärna ville spela med mig på kvällen och under eftermiddagen snodde vi ihop ett program som kändes riktigt bra.

Sedan visade det sig att SMU skulle ha hand om Tunarundan den här kvällen och bland dem fanns Jennie, en tjej som brukar sjunga solo i kyrkan, och det stod inte på förrän vi hade lurat med henne i vårat program också. Vi lade "Av längtan till dig" och "Gabriellas sång" på henne och vips kände vi att nu behövs det inga fler låtar; nu är det färdigt.

Rörigt var det runt omkring oss, och jag kände att det här inte var någon riktigt bra kväll ur husmors-synpunkt; detta har jag nog nämnt tidigare i bloggen också. Innan jag fick jobbet på Tunaåstrand så engagerades jag för att sjunga tre kvällar på Tunaåstrand, och det var just tisdagkvällar. Och när jag sedan blev erbjuden tjänsten så visade det sig att husmor jobbar själv med frivilliga på tisdagskvällarna och vips satt jag med skägget i brevlådan. Ingenting som inte gick att lösa dock, men igår kväll kändes det ändå inte bra. Visserligen blev vi avlösta i köket, men det var mycket som skulle ha förberetts innan som vi inte hade riktigt koll på. Just tisdagskvällarna är det mycket som skall fixas, men i och med att jag har spelat tidigare tisdagar så har jag inte riktigt kommit in i rutinerna. Och det märktes nu när både Johanna och Isabell hade gått hem tidigt. Fredrik och jag glömde bort flera viktiga saker p g a att vi hade tankarna på uppträdandet. Dessutom skulle jag, till råga på allt, sköta ljudet också...suck! Det är inte bra att sitta på flera hästar samtidigt; det fick jag verkligen erfara nu.

Vårat framträdande gick dock bra, och jag tror (hoppas) att det flöt på i köket också trots våra missar. Men jag kände mig inte nöjd när jag åkte hem. Jag blir så arg på mig själv när jag glömmer bort saker eller gör fel. Men som min sambo så klokt sade till mig:
"Du har ju faktiskt inte jobbat där så länge ännu!"
Men jag vill kunna allting perfekt på en gång. Jag vill inte hålla på och dabba mig! Sådan är jag och det sitter väl i sedan skolåldern. Man skall vara perfekt...

Lite stolt är jag ändå över mig själv ändå. Jag vågade mig faktiskt på lite mellansnack igår även om det inte var något märkvärdigt. Men jag öppnade i alla fall munnen! Jag var ju lite ängslig för att behöva stå på scenen själv från början, men nu behövde jag ju inte det när Fredrik kom med. Men "snack-biten" åkte jag på ändå, men det kändes inte så farligt. Efter igår kväll så tror jag faktiskt att jag skulle våga ställa mig och köra solo. Kanske jag skall göra det den 15 juli; det är min sista spelkväll på Tunaåstrand. Jag skall verkligen fundera...


intressant.se


2 kommentarer:

nurseblog sa...

Don´t worry, be happy! Hehe imorgon har du ändå glömt bort vad det var du glömde att göra igår =)
Kul att framträdandet gick bra!
Ha en bra dag imorgon!

Unknown sa...

nurseblog: Må så gott själv! Glöm inte ta med dig flytväst och en varm tröja till jobbet. :)