söndag 6 juli 2008

"Frivillig"...??

Har jobbat idag, fastän det är söndag. Det är en sådan där underbar dag när jag är frivillig förstår ni. Hmm...

Jobbade mellan 10.00 och 14.00. Sedan har vi varit hemma och gjort ingenting. Skönt! Igår fejade vi dock i köket och var ganska duktiga faktiskt. Ser lite finare ut här hemma nu.

Rosali ringde alldeles nyss och surrade om spelningen på torsdag i Grangärde. Vi skall stå på samma scen som i fredags, men den här gången med "Pralin". Tydligen är det någon festival av något slag vad jag förstod, och det är flera band som skall uppträda. Jag kände mest att jag inte orkade engagera mig. Visst är det kul att få komma ut och spela, men det har blivit lite för mycket av den varan på senaste tiden, och nu vill jag mest ha lugn och ro. Nu blir det spelning på torsdag, söndag och så nästa tisdag, och så den 19:e. De kommer slag i slag! Någon hejd får det vara nu.

Samtidigt skall jag absolut inte klaga. Det är kul att man är efterfrågad; det kunde ju vara tvärtom. Men det är lite jobbigt när allt kommer på en gång...

Om en liten stund skall vi tillbaka till jobbet. Jättekul! Det är en personal som är oerfaren av att stänga och då skall vi dit och hjälpa till lite. Men det tar inte så lång tid. Dessutom kan det vara mysigt med en kvällsfika. Ingenting ont som inte har något gott med sig.




Inga kommentarer: