fredag 6 juni 2008

Fredag förmiddag

Fredag, och idag blir det full fart igen!

Först klockan 11.00 blir det rep med "Grease"-ensemblen. Sedan, efter lunch, skall jag iväg till Vika församling för att spela på ett bröllop. Och därefter blir det full fart tillbaka till Borlänge för att vara med på grillfest med "Grease"-gänget på kvällen.

Och kan någon vänlig själ svara mig på varför man prompt måste vakna 5.52 en sådan dag? Det undrar jag verkligen. I alla fall gjorde jag det, och när jag låg där och undrade om jag verkligen måste vakna just då så insåg jag att det var nog bra att jag gjorde det. För dels måste jag tvätta en vit skjorta till vigseln, och dels så måste jag elda för att få varmvatten så jag kunde duscha. Så jag klev upp och fixade allt det där. Men nu, när allt är klart, så undrar jag om jag verkligen hade behövt gå upp så hispans tidigt, för det tog ju verkligen inte så lång tid som jag trodde att det skulle göra...

Nåja, när man väl kommer igång sedan så glömmer man bort att man är trött och allt går av bara farten. Det brukar göra det. Nu skall vi bara hoppas att jag hittar nycklarna till den där orgeln, för tror ni att den där kantorn hörde av sig sedan? Nope! Jag gissar att hon har rest bort över helgen, och att numret jag har går till hennes jobb-mobil och den har hon förstås lämnat hemma. Inte konstigt alls. Hoppas bara att det inte blir något krångel. Orglar kan vara besvärliga om de sätter den sidan till. Hmm...


Läs även andra bloggares åsikter om , ,


intressant.se




1 kommentar:

nurseblog sa...

Godmorgon! Låter som du kan få en bra dag! Synd bara att du vaknade så tidigt..
Ha det gott!