lördag 14 juni 2008

Lördag efterniddag

Idag är det en sådan där lagom slö dag; skönt efter en vecka på jobbet. Är ju inte riktigt van vid att vara ute i arbetslivet igen. *skrattar*

Igår kom Alexandra och Linn (båda från "Grease") ner till Tunaåstrand där vi tillsammans skulle förbereda uppträdandet på midsommarafton. Det tog en liten stund men till sist hade vi fått ihop ett program som kommer bli kanon. Det blir en salig blandning av schlagers, sommarvisor och musicals samt lite annat smått och gott. Det blir säkert jättebra. Både Alexandra och Linn sjunger jättebra och det kommer bli ett fint program.

Kul att min arbetskamrat Fredrik är med och spelar fiol också; det blir lite extra krydda på det hela. Vi har pratat om att bilda ett band till hösten. Inte ett band i den bemärkelsen, utan mera ett husband som kan spela i kyrkan om det kommer solister, eller om kören skall sjunga. Det finns redan folk; frågan är bara om alla kan och vill. Men idén är jättekul och jag hoppas att det går i lås.

Alexandra, Linn och jag bestämde att vi skulle ses igen på onsdag och öva igenom programmet. Jag hoppas bara att Fredrik kan då också och att han inte jobbar kväll. Men då kanske Johanna eller Isabell kan rycka in istället för honom. Det går säkert att lösa.

Men nu tror jag att jag skall gå och göra lite nytta. Skall försöka få lite ordning på köket. Och så skall jag brygga lite kaffe som jag kan sippa på samtidigt; det blir kanon det. =)


Inga kommentarer: