söndag 22 juni 2008

Söndag kväll

Jag har haft en ledig söndag! För första gången på, jag vet inte hur, länge. Det har kännts riktigt, riktigt skönt. Vi har bara latat oss hela dagen, sambon och jag. Fast det brukar vi alltid göra när vi är lediga. En massa borden hängde över oss men vi struntade i dem som vanligt, trots att sambon sade igår kväll innan vi somnade att: "I morgon skall vi ha röjardag!"
Ett bra initiativ - men det blev inte så mycket bevänt med det i alla fall.

Ett "borde" tog jag dock tag i. Hade Pontus i "Grease" att göra en musikbakgrund åt honom. Han skall ju medverka i ett evenemang i Falun, och han hade ju bett mig att spela in en låt åt honom, och detta löfte fullföljde jag idag. Det kändes riktigt skönt! Fick panik igår kväll när jag plötsligt fick för mig att premiären var igår och att jag blandat ihop datumen. Tack och lov var det inte så. Och nu kommer han ner till Tunaåstrand i morgon och hämtar den färdigbrända skivan. Skall då passa på att be honom om en tjänst i gengäld som jag verkligen hoppas att han går med på. Det vore roligt.

Grejen är att förra året så medverkade "Drömfabriken", min egen barnteatergrupp, vid Grangärde Barnens Dag, och det blev så uppskattat att de vill ha oss i år igen. Problemet är bara att nästan inga barn (i gruppen alltså) har anmält sig till att medverka så nu letar vi med ljus och lykta. Men jag har tänkt fråga Pontus om han kan tänka sig att ställa upp. Gör han det så är det guld för han är mycket duktig, både på att dansa och sjunga. Håll tummarna för att det går i lås...

Det kommer att bli en strid ström av bekanta som kommer till Tunaåstrand i morgon. Maria kommer titta in under eftermiddagen för vi skall repa inför vårat uppträdande på Gullnäs på tisdag. Sedan kommer Rosali att titta in också, och vi skall förbereda för det här med Barnens Dag. Det är hon som blandat in oss i det här från början och hon är förstås med och håller i trådarna. Så det blir mycket jobb i morgon eftermiddag. Tar det aldrig slut? Man hinner knappt göra klart det ena förrän det är dags att ta itu med det andra. Jag har aldrig kännt så här förut, men jag vill verkligen dra ner på mina aktiviteter. I fortsättningen skall jag verkligen tänka igenom vad jag vill och inte vill.

Jag har ont i nacken ikväll, och det är sådan värk som strålar upp i huvudet. Inte roligt alls. Jag har ofta, nästan dagligen, ont i nacken nuförtiden. Känns som om jag borde ta mig iväg och kolla upp det för det blir mer och mer besvärligt. Dessutom har jag ont i vänstra armen också, i armbågen.

Men oj, vad synd det blev om mig helt plötsligt! *skrattar* Menade inte att sitta här och gnälla; det bara slank ur mig. Mest för att jag inte ville sluta skriva och försökte hitta på någonting att fortsätta med. Men nu tog nog idéerna slut och det är dags att sätta punkt.

Hörs i morgon!


http://intressant.se/intressant


1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Tack så mycket :)