söndag 15 juni 2008

Söndag morgon

Blääh! Det här var ingen bra söndagsmorgon. Vaknade 7.30, och det är inte roligt när man vet att man måste vara på Tunaåstrand 10.00.

"Och varför måste du vara på Tunaåstrand 10.00" undrar genast mina uppmärksamma läsare som vet att jag är ledig från jobbet på helgerna (eller det kanske jag inte har berättat...)?

Jo, jag måste vara där för att jag spelar i gudstjänsten som hålls nu på förmiddagen 11.00. Dels skall jag spela till psalmerna, men jag skall också ackompanjera Cecilia som skall sjunga. Och det är därför som jag måste vara där 10.00. Vi måste ju hinna öva sångerna en gång till innan det är dags att framföra dem. Jag behöver även kika lite på psalmerna, då det är några som är nya för mig.

Jag får väl säga till mig själv som jag brukar säga till min sambo; "det blir säkert bra när man väl kommer dit" (hmm, mina egna förträffliga råd brukar dock inte funka på mig själv...). Fast egentligen hade jag nog velat stanna hemma idag. =/

Och nu måste jag kila ner i källaren och kolla hur det står till i pannan. Det var också en av anledningarna till att jag måste upp relativt tidigt idag. Vi måste ju få varmvatten så vi kan duscha; här är det vedeldning som gäller förstår ni. *skrattar*

Vi hörs nog mera senare idag!


Inga kommentarer: