tisdag 3 juni 2008

Måndag kväll...

...och vilken kväll det blev sen då!

Jag gjorde mig lustig över Nurseblog igår när jag läste att hon hade haft problem med sin dator. Men si det fick jag äta upp! Vem fick problem med sin egen dator här ikväll? Hmm...

Jag kom hem i godan ro efter en övning med en av mina tre körer och såg fram emot en skön kväll framför datorn. Det brukar lätt bli så att man hamnar där när sambon jobbar kväll. Det finns ju liksom inte så mycket annat att göra när man är ensam. Jag är ingen TV-människa; jag tycker det är roligare att sitta vid datorn eller spela något TV-spel, men den här kvällen blev det ingenting av någondera varan. För si datorn hade bestämt sig för att den inte skulle vara med alls.

Jag tänker inte tråka ut er med en massa tekniskt prat här nu, utan jag nöjer mig med att konstatera att det tog precis hela kvällen för mig att få ordning på eländet. Men jag är faktiskt väldigt stolt att jag lyckades på egen hand med bedriften att få den att fungera igen. =)

Dumt egentligen att man inte skolat sig i det här med data för jag tycker det är himla kul att sitta och pilla och pula och pröva sig fram för att finna lösningar. Nu är det ju kanske inte det man gör när man arbetar med data, men det jag menar är att jag tycker det är lika kul (fast på olika sätt) att spela spel som att bara sitta och jobba med det rent tekniska. Fast ikväll var det inte så himla roligt om jag skall vara riktigt ärlig. Det är ju inte så skoj när ens egen dator inte funkar och man är rädd att det är något allvarligt fel som man inte kan fixa själv. Fast nu kunde jag ju det, och jag kan gå och lägga mig nu och känna mig nöjd.

Gud vad mallig jag låter nu; det är verkligen inte meningen...*rodnar och skrattar*

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Där ser du hur det kan gå ;)
Vad duktig du var som fixade det!

Unknown sa...

Det var inte lätt...*garvar*