måndag 23 juni 2008

Är jag självisk?

Så var den här dagen slut också, och det är dags att krypa i säng snart.

Mina kollegor började titta konstigt på mig när klockan blev över 17.00 och jag fortfarande inte gjorde någon ansats att gå hem. Förklarade att jag väntade på Rosali och Maria som båda hade lovat att komma under eftermiddagen men ännu inte behagat visa sig. Rosali irrade som bäst runt ute i Kvarnsveden där hon skulle fixa med husrum åt sina döttrar som ville vara med på "Peace & Love". Tydligen hade de fått någon tältplats men blivit tvungna att lämna den av någon anledning. De hade, vad jag förstod, lyckats packa upp en hel del som de nu måste packa in igen i bilen. Riktigt vad som hände därute i Kvarnsveden förstod jag inte riktigt. Jag undrar om Rosali själv gjorde det...

Var Maria höll hus vet jag inte men det tog VÄLDIGT lång tid att åka mellan Falun och Borlänge. Förmodligen hade hon bara otur med bussarna, men på Tunaåstrand kan tiden kännas väldigt lååång när man inte har några kunder.

Till sist så kom de dock båda två, och precis som jag befarade så kom de samtidigt!!! Men vi fick gjort det vi skulle i alla fall och det gick väldigt fort och effektivt. Roligt när övande och planering går så smidigt. Och Maria sade att hon skulle göra låtordning; det lärde vi oss ju i lördags att man bör ha. *garvar*

Efter detta styrde vi kosan till Kupolen där Pontus bror väntade på att jag skulle leverera skivan. När jag gjorde det så frågade han om jag ville ha någon ersättning för arbetet, och det var det bästa han kunde frågat. Jag svarade "nej" förstås men när jag pratade med Pontus själv lite senare på kvällen så sade jag att jag gärna såg att han hjälpte mig på Grangärde Barnens Dag 4 juli. Men efteråt så kändes det inte riktigt bra i alla fall. Jag vill ju att folk skall vara med i detta för att de vill; inte för att de känner sig tvingade. Men det är ju inte mer än rätt att han hjälper mig när jag hjälpt honom, men det känns ändå inte helt ok. Samtidigt är jag så glad att han är med för han är så himla duktig. Skall se till att han får ett solonummer om jag kan.

Jag lyckades ordna så att jag fick ledigt från jobbet i morgon för jag har ju två uppträdanden på kvällen. Dels det på Gullnäs med Maria, och sedan på Tunaåstrand direkt efter det. Skönt då att hinna koppla av på dagen. Rosali ville att vi skulle öva inför Barnens dag på förmiddagen men jag sade ifrån. Det har varit så himla mycket nu med midsommar-uppträdandena så jag bara kände att "nu får vi hejda oss lite". Samtidigt kände jag dåligt samvete när jag sade ifrån. Varför får jag dåligt samvete så fort jag kräver något för egen del? Känner mig självisk fastän jag inte borde...

På det hela taget har det varit en bra dag, men nu är det snart dags att krypa i säng. Skall bli skönt.


http://intressant.se/intressant

Inga kommentarer: