söndag 8 juni 2008

Söndag morgon

Usch; känns som att jag borde ha sovit en stund till idag. Men samtidigt är det så skönt att gå upp och sitta här en stund, dricka lite kaffe och äta frukost i lugn och ro innan man skall iväg.

Skall som vanligt, ha repetition med "Grease", och idag är det extra spännande då vi skall ha uppspel för föreningens styrelse m fl. Gissar att det kommer vara mycket nerver i ensemblen. =)
Det är också sista repetitionen innan sommaren. Sedan har vi fyra veckor på oss att sätta allting ordentligt när vi kommer tillbaka efter uppehållet, innan det är dags för premiär. Men jag är inte ett dugg orolig. Vi har en kanonbra grund att stå på nu och alla är så duktiga; det här blir hur bra som helst.

Efter repetitionen skall jag ner till jobbet och få lite introduktion, och i morgon börjar "allvaret". Det skall bli jätteroligt och jag ser fram mot det, verkligen. Dessutom är det så otroligt vackert därnere. Skall försöka ta lite bilder sedan som jag kan lägga upp här så ni får se hur det ser ut.

Nu är det dags för lite morgonkaffe. Sedan skall jag klura på vem som skall få bli dagens räddande ängel och komma och hämta mig, för det har jag i vanlig ordning glömt bort att fixa. *skrattar*

Eller så skall man kanske vara duktig och cykla idag...!

Nej, det skall man förresten inte vara. Min sambo sade ju att det skulle bli åska!! Jag kan ju se rubrikerna; "Mystisk olycka i Borlänge. Cyklist, oförklarligt träffad av blixten". Det är ju sådant som skulle hända mig. =D


Läs även andra bloggares åsikter om , ,





2 kommentarer:

nurseblog sa...

Bäst att du håller dig hemma om det ska åska...

Kul med jobb imorgon!! Det kommer att gå hur bra som helst, förstås. Lycka till!
Kramar

Unknown sa...

nurseblog: Tack för din uppmuntrande kommentar. Vi får hålla tummarna. =)