söndag 1 juni 2008

Söndag kväll

Trots min klantiga planering av den här dagen så blev den väldigt bra i alla fall.

Gudstjänsten gick jättebra på förmiddagen och det var roligt att sjunga och spela tillsammans med kör och musiker. Kören gjorde jättebra ifrån sig, och musikerna var i högform tyckte jag. Jag njöt verkligen av deras spel idag måste jag säga. De är ju alltid väldigt duktiga, men idag så berördes jag extra mycket. Vet inte om det var sättningen eller vad det var...

Nåväl, när gudstjänsten var slut så skenade jag iväg ut för att möta producenten från "Grease" som hade lovat att hämta mig. Jag höll på att springa omkull en gammal tant som lullade fram i gången i hastigheten - men när jag kom ut så stod det ingen producent där och väntade. Jag hade skickat ett sms till honom i början av gudstjänsten och talat om att vi förmodligen skulle vara klara runt 12.00 och att han kunde hämta mig då; nu var klockan 12.10! Jag fick aldrig något svar på mitt sms, men det funderade jag inte så mycket över. Jag tänkte att producenten skriver nog inte tillbaka för han vill inte störa gudstjänsten (för den händelse att jag hade mobilen på), men nu började jag undra om mitt sms verkligen hade kommit fram...

Det visade sig att det hade det inte gjort. Eller rättare sagt; han hade inte hört för det hade varit sådant liv på Maxim. Men nu kom han flängande i full karriär och det dröjde inte länge förrän jag var på plats på teatern. Jag hann inte mer än komma innanför dörrarna så kastade en tjej sig över mig och ville öva på en sång. Så vi sprang upp på övervåningen och tränade enskilt en stund. När vi var klara åkte jag iväg med Jorma som också spelar med "Grease". Hans familj var också där och vi åt lunch tillsammans på Burger King. Det var så mysigt att få sitta där och äta tillsammans med dem. De är så trevliga och trivs verkligen tillsammans (de är tämligen nygifta). Jag satt och njöt av deras sällskap tills det var dags att åka tillbaka till Maxim igen.

Väl på Maxim så blev det inte så mycket mer för mig att göra resten av dagen. Jag spelade lite med musikerna men det var väl det enda. Men det var å andra sidan jätteroligt. Har övat med dem alldeles för lite känner jag, jag skall ju vara stand in för pianisten, men å andra sidan har det gått ganska bra det lilla jag har gjort hittills. Skall försöka få ett enskilt rep med honom vid något tillfälle där vi kan gå igenom saker tillsammans. Sedan får jag repa mycket i höst inför premiären.

Försökte organisera veckans kommande rep, men jag vet inte hur det kommer bli i skrivande stund. Vi brukar öva på tisdagar, men kommande tisdag skall jag på ett möte om Tunaåstrand och har därför lagt in två rep på onsdag och torsdag. Men nu blev det väldigt svårt, för vissa kunde bara onsdagar och vissa bara torsdagar. Vet inte hur jag skall lösa det här. Måste fundera...

När "Grease"-repet var slut skjutsade snälla Jorma mig tillbaka mot kyrkan och jag hann med att ta en glass på vägen innan det var dags att repa inför kvällens konsert. Jag har kännt hela dagen att jag trivs så bra i Stora Tuna Kammarkör. Jag är ju bara extrahjälp åt dem och de ringer mig när de behöver förstärkning vid större jippon. Men idag kände jag att jag nästan skulle vilja bli fast medlem, men jag vet inte om jag har tid i höst. Skall ju sålla bort saker för att fokusera mer på annat. Kan jag då gå med i en kör? Detta tål verkligen att fundera på. Som jag planerat nu skall jag ha två kvällar med aktiviteter; det är rätt lagom. Och jag har valt ut vad jag vill fortsätta med till hösten. Om jag går med i den här kören blir det ytterligare en kväll, och vis av erfarenheten vet jag att det är i mesta laget. Får jag ett arbete till hösten så blir det i tuffaste laget att ha tre kvällar med aktiviteter. Det blir hårt, men jag skall verkligen fundera. De är ett trevligt gäng och det kan ju ge energi att sjunga med dem menar jag. Jag menar att övningarna kan gå lätt om man är i trevligt sällskap.

Konserten gick jättebra och vi var alla nöjda efteråt. Och en snäll körmedlem förbarmade sig över mig och körde mig hem när jag bad snällt. Han var så snäll mot mig under båda uppspelen och visade vilka psalmer vi skulle sjunga och pekade här och där för att visa mig tillrätta. Jag hade ju inte övat mycket med dem; bara en gång. Och nu körde han mig hem fastän han bodde åt andra hållet i stan. Det är snällt tycker jag. Då förstår ni kanske att jag funderar allvarligt på att börja i den där kören. Jag skall fundera under sommaren så får vi se sedan...

Men nu är det dags för sen middag. Det blir vårrullar! :)

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Hoppas vårrullarna blev goda.. Varför heter det vårrullar egentligen??
Ha det gott!
Kram

Unknown sa...

nurseblog: Ja, det kan man ju fundera över. Lustigt namn egentligen! Har aldrig tänkt på det...