tisdag 10 juni 2008

Tisdag kväll

Klockan är 22.35, och jag har precis kommit hem från jobbet. Och i ärlighetens namn är jag alldeles för trött för att blogga egentligen, men lite grann vill jag skriva ner i alla fall.

(Ni skulle skrattat gott om ni sett alla felskrivningar som jag har ändrat under de här första raderna. Det är inte mycket som blivit rätt inte; fingrarna snubblar över tangenterna då ögonen går i kors.)

Tunaåstrand har visat upp en helt annan sida för mig ikväll. Om det var lugnt igår på dagen så var det desto mer fart nu under kvällen. Å andra sidan är ju tisdagarna de stora kvällarna i veckan. Då hålls ju Tunarundan och den drar mycket folk. Jag har fått stå i kassan, och förvånat mig själv med att slå rätt mest hela tiden. Igår var det ju desto mer som blev fel - men det talar vi tyst om tycker jag...

Hur som helst har det varit riktigt roligt, men jag är glad att det inte är samma tryck hela tiden. Då skulle man inte orka.

Innan jag går och lägger mig vill jag passa på att tacka Robin för de fina raderna han skrivit om mig på sin blogg. Det gjorde mig verkligen, verkligen jätteglad, och gav mig samtidigt en hel del att fundera på. Jag är mycket nyfiken på vad det är för "fördomar om vuxna" som jag har krossat med min blogg, och jag hoppas att du vill berätta mer om det för mig vid något tillfälle. Det skulle vara roligt att få veta.
Stor kram till dig, och tack än en gång för de fina orden. =)

Läs gärna själv vad Robin skrivit om mig. Du hittar inlägget här!

Nu är det dags att gå och knyta sig. Är alldeles trött i kroppen efter att ha gått och stått i flera timmar på jobbet. Ikväll behöver inte min sambo sjunga för mig; jag kommer att somna ovaggad...


Läs även andra bloggares åsikter om



2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska vi försöka ta oss till Tunaåstrand någon dag! :D Vi syns där! :)
Kram

Unknown sa...

Vad kul! Jag är där mellan 10-17 alla dagar, utom tisdagar då jag är på plats mellan 14-21.30. Ett tips är att komma en sådan kväll; då kan man gå Tunarundan om man känner för det, och så brukar det vara uppträdanden. Har inte datumen framför mig men Miss Lynch och jag skall sjunga en kväll, och veckan efter har jag lurat dit Linn Andersson. Jag kan skicka de datumen till dig, eller om vi rings.