söndag 8 juni 2008

Söndag kväll

Verkar äntligen ha hittat en blogräknare som fungerar som jag vill att den skall fungera. Dvs, den räknar inte mina egna besök utan bara andras. =)

Det har varit en intensiv dag idag med "Grease"-repetitioner mellan 10.00-15.oo, och sedan raka vägen ner till Tunaåstrand där jag blev uppdaterad om vad som gäller inför morgondagen. I ärlighetens namn har jag inte särskilt mycket koll på vad jag skall göra, men det blir nog bra när man väl kommer på plats och kommer igång. Tyvärr är inte Johanna där och jobbar i morgon vilket är synd. Det hade kännts tryggt att ha henne där. Men tjejen som jag skall jobba med jobbade där förra sommaren så då är hon väl rätt van hon också, så det går säkert bra. Jag kommer ju dit redan runt 9.00 så jag hinner lulla omkring och dona i min egen takt en stund och fixa lite innan vi öppnar 10.00. Det känns bra. Undrar om jag kan be min sambo komma och hämta mig sedan. Då kanske vi kan åka och lämna tillbaka filmen som jag hyrde i torsdags och ännu inte lyckats återbörda. Glömde det idag när jag satt vid busshållplatsen och väntade i en halvtimme och inte hade någonting att göra. Typiskt...

När jag kom hem var det full panik. På Tunaåstrand hittade jag sommarprogrammet, och döm om min förvåning när jag hittade en notis om att min kör och mitt band stod uppsatta att spela på Midsommarafton. För att göra en lång historia kort så hade jag lyckats glömma att mitt band hade blivit tillfrågade om spelning; det hade gått mig helt förbi och där stod jag nu med min tvättade hals. Kan inte förstå hur jag lyckats missa förfrågan, men jag har mina aningar. Förmodligen har jag blivit tillfrågad i samband med en av mig ledd körövning och då har det bara gått in genom ena örat och ut genom det andra, då mina tankar varit sysselsatta med det mentala förberedandet av övningen. Vad än anledningen är så känns det riktigt, riktigt pinsamt!!!

Efter en hastig rundringning till bandet stod det klart att det inte fanns en susning att ta spelningen ändå (att min kör blivit inbokad var en miss från bokarens sida och ingenting jag behövde fixa till) men här stod jag nu med ansvaret för en spelning som jag måste lyckas fixa ersättare till. Tack och lov hoppade två tjejer från "Grease" in och ställde upp så nu löser det sig i alla fall. Och jag har bett om ursäkt för min försumlighet så det känns bra igen. Men hur kan man förebygga sådana här missar? Det skulle jag bra gärna vilja veta!

Känner mig orolig ikväll, men det är väl bara för att man skall iväg och jobba i morgon. Historien med spelningen har nog också gjort sitt till - och så har jag bara förlorat när jag spelade mitt bilrace-spel. *garvar* Finns ingenting som kan få mig på så dåligt humör som när jag förlorar i det spelet. Blir så arg när jag blir omkörd så det är inte sant. När jag började kasta spelkontrollen omkring mig så insåg jag att det var dags att sluta, och så gick jag och satte mig här istället. Lugnare så.

Men nu så börjar jag känna mig småsömnig så det kanske är dags att börja tänka på att gå och lägga sig. Sov ju lite dåligt i natt, och i morgon tänkte jag gå upp samtidigt med sambon så att jag får en skön stund för mig själv på morgonkvisten innan det är dags att åka till jobbet. Arbetar från 10.00-17.00 i morgon vilket känns riktigt lyxigt. Kommer bli jättebra det här hoppas jag. =)


Läs även andra bloggares åsikter om , ,


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det går bra för dig på jobbet idag! Lite virrigt det där med spelningarna, men om tillfället skulle passa så är jag gärna intresserad av att sjunga eller så vid ev. tillställningar :) Förresten så skriver jag lite om dig i min blogg nu, bara för att jag skrattar sp mycket när jag läser din blogg! :D Ha det bra i sommar Mats! Kramar

Unknown sa...

Åh, tack snälla för din trevliga hälsning. Ja, det har gått jättebra på jobbet idag, även om jag kände att jag kunde ha gjort mycket, mycket mer. Men det kommer säkert med tiden.

Vad roligt att du vill sjunga med mig. Då får vi se till att hitta ett tillfälle när det kan funka. Vi får prata ihop oss! =)

Och nu blir jag så nyfiken, så nu måste jag genast kasta mig iväg och läsa din blogg. *knappar ivrigt på tangentbordet*

Ha det bra i sommar du också! =)
Kramisar!