torsdag 26 juni 2008

Sex

Titta! Jag har kallat mitt inlägg för "Sex"! Nu skall vi se hur många besök det genererar här på min blogg, för tydligen är det sådant man skall skriva om just nu för att dra trafik till sin sida.

Det tycker jag är tråkigt!

Allting handlar så mycket om sex nuförtiden tycker jag. Lyssnar man på radion på jobbet så ett, tu tre så hör man ord som "analsex", "knulla" eller någon diskussion om sex i största i allmänhet susa genom etern.

Idag i ett av radioprogrammen så var det en tjej som fick säga just "knulla", och man hörde på rösten att hon tyckte att det verkligen var en grej att få säga just det ordet.
"Wow! Jag får säga knulla i radion!" ungefär.

Och någonstans undrar jag; är det verkligen just sex som är det spännande, eller är det själva grejen att få prata om det? Jag menar; pratar man om sex bara för att få uppmärksamhet? Sex i sig självt är inte intressant (missförstå mig rätt nu); man vill bara dra till sig allas blickar.

Ungefär som att gå in i ett rum, fullt med folk och ställa sig i mitten och säga: "Pitt!"

I ärlighetens namn har jag inte tänkt den här tanken förut, utan den föddes nu medan jag skrev inlägget.

Vad tror du som läser?


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


http://intressant.se/intressant


Inga kommentarer: