lördag 21 juni 2008

Lördag kväll

Midsommardagen inleddes traditionsenligt med att jag medverkade i Folkdansmässan "Träd in i dansen" i Stora Tuna kyrka, tillsammans med Stora Tuna Kammarkör. Jag är inte med i den kören själv, men jag brukar bli inlånad som förstärkning när de har något större evenemang på gång. Det är roligt, och det är ett mycket trevligt gäng att sjunga tillsammans med. "Träd in i dansen" är dessutom ett väldigt trevligt verk att sjunga, med mycket fin musik i folkton. Att dessutom ett folkdanslag är med och dansar gör ju inte det hela sämre. Det är nog fjärde, eller femte, året som jag är med och jag hoppas att det blir många fler gånger.

Eftermiddagen har gått i slöhetens tecken och jag har inte fått något vettigt gjort alls. Men det har varit välbehövligt också. Det blev lite för mycket av det goda med alla uppträdanden känner jag. Skall, precis som jag skrivit tidigare i bloggen, sovra bland mina åtaganden till hösten; det är mycket som kommer att bli utrensat. Blir mycket bättre att ha få saker att koncentrera sig på. Sambon håller med mig på den punkten.

Skall också dra ner på mina uppträdanden i kyrkan och hålla mig till orgelspelandet framöver. Känner att jag har varit med så mycket nu att mitt ansikte börjar bli utnött. Jag kan vara med och ackompanjera andra artister, och jag kan sjunga solo med Missionskyrkans kör. Det räcker så bra. Tror man skall hushålla med sig lite. 


2 kommentarer:

Vivika sa...

fast sjunga är underbart. Jag är avundsjuk. Jag har precis slutat i min kör pga tjafs och saknar det redan.

Unknown sa...

Hej vivika, och varmt välkommen till min blogg. Ja, visst är det underbart att sjunga, och det kommer jag definitivt inte att sluta med. Men som jag sade så har jag en hel del aktiviteter som jag håller på med, däribland flera körer, så jag kommer garanterat att få utlopp för sjungandet ändå. Känner bara att jag synts för mycket som solist i Missionskyrkan och jag tror det är bra att hushålla med sig själv som sådan.

Tråkigt med din kör. Finns det inte någon annan du kan gå med i?