fredag 27 juni 2008

"Peace & Love"

Nu har det blivit mycket skräckfilmsrescensioner här på min blogg ett tag. Först var det ju "Vacancy" och nu har ju alla "... blodiga natt-filmerna" passerat revy. Men håll ut, ni som inte gillar rysare; det kommer andra rescensioner framöver. Jag lovar!

Jag har fått en lugn start på dagen här. Jag har nämligen bytt pass med Johanna som skall gå på "Peace & Love" ikväll vilket gör att jag inte börjar förrän 15.00.

Hur kan man förresten vilja gå på "Peace & Love"? Vi var inne en sväng igår eftermiddag för att handla lite och stan är i det närmaste förvandlad till en krigszon. Man kan inte ta sig fram hur som helst då det är avstängt både här och där. Och inom loppet av en timme hade vi sett fyra människor som ställde sig och kissade, helt ogenerat, mitt utanför Missionskyrkan. Det blev droppen för min sambo som gick fram och skällde på dem.

Och alldeles nyss fick jag veta av några vänner att de hade fått utrymma sitt hus under natten då det tydligen stod och svajade farligt till följd av dånet från festivalen.

Har det inte gått lite för långt då?

Jag har ingenting emot festivaler alls; det kan vara jättetrevligt. Men när en hel stad blir belägrad under tre dagar och folk måste utrymma sina bostäder under nätterna; då har det väl blivit lite för mycket av det goda i alla fall?

Och som festivalgäst bör man väl kunna föra sig i alla fall. Man går ju inte och kissar överallt i stan i vanliga fall; varför gör man det då under en festival?

Nu låter jag som en gammal gnällgubbe, men jag hoppas ändå att ni förstår vad jag menar. En festival är något trevligt, men det skall vara en angenäm upplevelse för alla inblandade. Även för dem som "drabbas" vare sig de vill eller inte.


Artiklar i "Dalarnas tidningar" om "Peace & Love"

"Peace & Love"-bloggen

http://www.dt.se/noje/article325391.ece

Vimmelbilder från "Peace & Love"



http://intressant.se/intressant


Inga kommentarer: