lördag 28 juni 2008

Premiär för "B-Flat's Blogs" nya look!!!

I morse höll det på att gå alldeles galet. Förresten; det gick alldeles galet! Det är ju så roligt att hålla på och experimentera med designen på bloggen, och jag fick för mig att jag skulle testa en ny layout.

För att göra en lång historia kort så gick det inte alls bra. Poff - och där försvann en hel del av bloggen!!!
"Men det gör ingenting. Jag har ju sparat allt" tänkte jag glatt och klistrade in den gamla HTML-koden.
Och där kom större delen av bloggen tillbaka - men mina html-scripts var försvunna! Paniken började stiga när jag insåg att scripten inte gick att få tillbaka och en dov molokenhet kom över mig. Och när jag blir sådan så börjar jag tänka dumma saker.
"Kanske lika bra att ta bort hela bloggen då..."

Men jag kom på bättre tankar när jag varit arg färdigt.
"Nu har jag ju chansen att göra om hela bloggen så att den verkligen blir som jag vill att den skall vara. Jag har ju redan förstört den och att återskapa den känns bara motigt och tungt. Men själva texten finns ju kvar, så nu är det väl bara att experimentera vilt med olika mallar".


Och det gjorde jag, och efter sju sorger och åtta bedrövelser och många fula ord så fick bloggen det utseende den har nu. Kanske inte den snyggaste webdesign som världen skådat, men den har tre kolumner (vilket jag ville att den skulle ha från början) och den är ganska klatschig men ändå väldigt ren och överskådlig.

Så håll till godo nu kära läsare. Kom gärna med synpunkter om ni vill - men jag tänker inte ändra någonting. Inte i första taget i alla fall...hehe...


http://intressant.se/intressant

Inga kommentarer: