måndag 30 juni 2008

"Grand Master Mind" och bloggar

Måndag kväll, och det har varit en riktigt trevlig dag.

Idag började Samuel att jobba på Tunaåstrand, men tyvärr så slutade Fredrik att jobba i fredags. Det blir ju tyvärr så att omsättningen på arbetskamrater blir stor nu under sommaren. Förutom jag då så är det idel ungdomar som jobbar, och de skall ju helst hinna med lite sommarlov också och jobbar därför några veckor i stöten. Dock finns det ju några som jobbar flera veckor; däribland Johanna och Isabell. Det är skönt för de är så himla duktiga, och kan Tunaåstrand utan och innan vid det här laget.

Samuel kom in snabbt i det hela, jobbade på jättebra och lyckades även baka alldeles perfekta citronrutor. Minns fortfarande min andra plåt med citronrutor där mittendelen av kakan liksom "sjönk ihop" och gjorde att den nästan såg ut som ett badkar eller liknande. Isabells min när hon såg den var helt obetalbar. Jag föreslog att vi kunde torka den och sedan använda den som fågelbad ute på serveringen...

Eftermiddagen blev lugn sådär som det brukar vara när det är mulet, och jag, Samuel och Isabell ägnade oss åt att spela Plump i någon timme. Det är roligt att spela kort. Överhuvudtaget gillar jag mycket att spela spel. Funderar på att ta med mitt "Grand Master Mind" i morgon och utmana Isabell på det. Kan bli kul...

Men hur kul blev det här inlägget egentligen? Har jag verkligen inget vettigare att blogga om än vad vi gör på jobbet? Hur kul är det att läsa???

Men appropå kul saker att läsa så kan jag verkligen rekommendera bloggen "Daniels värld"! Har ni inte redan besökt den så tycker jag verkligen att ni skall göra det. Den killen kan skriva både bra, roliga och intressanta inlägg med små tankeväckande knorrar här och där. Jag läser den med stor förtjusning.

"Milla i vått och torrt" är också en härlig blogg. Tjejen har en otroligt personlig stil när hon skriver och det är underbart kul att läsa.

Och så har vi ju förståss den härliga "nurseblog"; en spännande blogg där det svänger snabbt från underbar humor till blodigt allvar. Bloggen är precis som nurseblog själv är som person, och det är det som gör både henne och det hon skriver så intressant. Vill du bli road och oroad så skall du läsa hennes blogg. Du vill inte missa den!!!

Alla dessa bloggar hittar du i "Min blogglista" jämte andra intressanta bloggar. Kolla in dem!




Inga kommentarer: