söndag 29 juni 2008

Tummen upp för rosévin!!!

Jo minsann; rosévins-effekten har hållit i sig, och om jag inte visste det själv så skulle jag inte tro på den person som kom och berättade för mig att jag drack upp nästan en hel flaska själv igår kväll.

Jo, så hemskt är det! Jag drack faktiskt upp nästan en hel flaska rosévin själv (hoppas inte mamma läser det här nu...)! Det är det som är farligt med det; det är ju så lättdrucket - bara slinker ner utan att man märker det liksom. Men gott var det, och med tanke på hur jag mår idag så blir det rosévin framöver när det är fest.

Och nu skall man snart iväg och sjunga i gudstjänsten på Tunaåstrand. Och efter det så blir det repetition inför Grangärde Barnens Dag i Teaterhuset på Karlagatan. Hoppas bara att det inte ligger folk och sover där idag också. Igår när Karin och jag kom dit för att öva så låg det folk och knoppade där (Peace & Love ni vet...). Vi beslöt oss då för att bespara dem våran skönsång och knallade iväg till Missionskyrkan och repade där istället; det gick bra det med.

Känns som att vi har ett mycket bättre program i år till Grangärde Barnens Dag än vad vi hade förra året. Inte så att det var dåligt eller så, men det nya är mycket bättre. Vet inte varför; låtarna var bättre i det gamla programmet men det känns som att det nya är mycket mer underhållande och roligt att titta på. Vi har flera musiker den här gången vilket alltid är ett plus förståss, och det är mer liv och rörelse på scenen. Blir nog kanon hoppas jag.




Inga kommentarer: