fredag 20 juni 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig!!!

Jag trodde att gårdagen skulle bli riktigt jobbig, men det blev den inte alls. Det var lugnt på jobbet så jag kunde gå hem redan vid 16.00, vilket gjorde att jag kunde gå och lägga mig en stund och sova innan det var dags att dra iväg igen till övningen med "Pärlorna". Åza var snäll och kom och hämtade mig.

Övningen gick snabbt och smidigt och jag var hemma någon gång strax efter 22.00. Satt och hängde lite vid datorn innan det var dags att krypa i säng.

Dagen idag blev inte heller som man hade tänkt sig. Eller rättare sagt; vårat uppträdande blev inte som vi hade tänkt oss. Det var mycket folk som kom och lyssnade på oss på Tunaåstrand och det var ju riktigt roligt. Men tyvärr krånglade ljudet jättemycket vilket gjorde att vi blev både nervösa och ockoncentrerade - i alla fall jag. Dessutom hade vi glömt en viktig sak under våra övningar; vi hade inte gjort upp någon låtordning. Varför vi inte gjorde det har jag inte den blekaste aning om. Det bara föll ur minnet helt enkelt - och vad brist på låtordning kan åstadkomma fick vi se nu. Det är aldrig bra när det blir tyst på scen och man ser en hop förvirrade artister som viskar med varandra och prasslar med notpapper. *skrattar*

Dock gjorde vi allihop bra ifrån oss i alla fall och vi kan känna oss nöjda. Jag skulle gärna vilja jobba med samtliga igen för det är ett härligt gäng. Om ni läser det här så önskar jag er alla - Linn, Alexandra, Jorma och Fredrik en riktigt, riktigt skön midsommar - och tack så jättemycket för en rolig spelning.

Nu skall jag snart rota i kylen och se vad man kan åstadkomma i matväg innan det är dags att ge sig iväg och spela med "Pärlorna" i Stora Tuna kyrka ikväll. Ha en fortsatt skön midsommarafton.


intressant.se



Inga kommentarer: