söndag 29 juni 2008

Söndag kväll

Vid 10.30-snåret, i förmiddags, körde vi upp på planen utanför Tunaåstrand, där Karin väntade på oss. Nu skulle det övas lite innan det var dags att sjunga i gudstjänsten. Det kändes som att sångerna satt där de skulle och när vi fått ordning på ljud och allt så ringde klockan ute i stapeln.

Gudstjänsten var verkligen givande på alla sätt, och våra sånger stämde förunderligt väl med det som predikades. Efteråt drack vi kyrkkaffe på serveringen innan det blev dags att ge sig iväg till Karlagatan och övningen inför Grangärde Barnens Dag.

Det blev en väldigt rörig övning, sådär som det alltid blir när man inte har haft någon större framförhållning och inte har riktigt koll på läget, om man säger så. Men vi fick ihop det i alla fall i slutändan och precis som jag skrev i förmiddags, så tror jag att det kommer bli en riktigt bra uppvisning när det är färdigt.

Efter övningen åkte vi till "Max" och åt middag och sedan for vi hem hit och ägnade resten av dagen åt att slappa. Skönt! Jag fick nämligen lite huvudvärk på eftermiddagen, men nu känns det mycket bättre. Men det är ändå dags att gå och lägga sig, för i morgon är det arbetsdag igen. Undrar om jag kan lura sambon att skjutsa mig till jobbet? Keyboarden står ju kvar i mosters garage fortfarande och kan plockas upp på hemvägen när jag blivit lämnad på Tunaåstrand. Kan fungera. Då får jag sova lite längre i morgon...kanske...! =)




Inga kommentarer: